Zakynthos

Ciepły klimat, przejrzysta woda, piaszczyste plaże i radosna atmosfera - nie bez powodu Zakynthos zwane jest "Kwiatem Wschodu" i wybierane na wakacje i wczasy last minute! To idealne miejsce urlopowe na jednej z najpiękniejszych plaż świata.

Zakynthos na wakacje i last minute

Greckie wyspy rokrocznie są oblegane przez turystów spragnionych pięknej pogody i ciepłego klimatu. Zakynthos przesiąknięte historią i mitologią grecką, staje się jednocześnie jednym z najlepszych miejsc na tanie wakacje. Pogoda w całym sezonie turystycznym wręcz zachwyca, oferując wysokie temperatury oblewającego wyspę Morza Jońskiego.

Położone na zachód od Peloponezu, Zakynthos to świetna baza wypadowa na wycieczki fakultatywne, np. do Olimpii, ale też dobre miejsce do plażowego odpoczynku. Liczne hotele w połączeniu z Zatoką Wraku - jedną z najpiękniejszych plaż świata - dają możliwość wypoczynku i zregenerowania sił. Osoby spragnione doznań przyrodniczych powinny odwiedzić plażę Gerakas, gdzie podziwiać można wyjątkowe żółwie Caretta, będące symbolem tego miejsca. Tsilivi z kolei to piaszczysta plaża idealna dla osób szukających bliskości barów, restauracji i klubów.

We wschodniej części wyspy, 6 km od stolicy Zakintos, znajduje się międzynarodowy port lotniczy z którym bezpośrednie połączenie mają lotniska m.in. w Gdańsku, Katowicach, Warszawie, Poznaniu czy we Wrocławiu. Średni czas lotu to około 2,5 godziny, a najlepsze okazje znajdziemy w ofertach takich biur jak np. Tui, Rainbow, Grecos Holiday czy Itaka. Po wylądowaniu warto pamiętać, że czas lokalny to +1h do przodu w stosunku do tego w Polsce.

Co warto zobaczyć?

Zakynthos to przede wszystkim idealna wyspa dla osób, które planują spędzić wakacje w mekce odpoczynku i relaksu. Piękne, piaszczyste plaże usytuowane dookoła wyspy zachęcają do wizyt i pozwalają na znalezienie dobrego miejsca dla siebie.

Fani spokoju i przyrody znajdą ukojenie na plaży Gerakas w otoczeniu żółwi Caretta, bądź Kalamaki - z pięknym punktem widokowym. Wielbiciele tłumów, barów i klubów chętnie skorzystają za to z pobytu na piaszczystych plażach Tsilivi i żwirowo-piaszczystej Laganas, znanej jako raj dla nurków. Plaża Xigia to doskonałe miejsce na skorzystanie z zabiegów SPA, tworzonych na bazie pobliskich źródeł siarkowych.

Spiantza to najdłuższa, żwirowo-piaszczysta plaża, z licznymi boiskami sportowymi. Niezależnie jednak od wszelkich upodobań, warto wybrać się choć na jeden dzień na plażę Zatoki Wraku, uznaną za jedną z najpiękniejszych na świecie.

Zakynthos to jednak coś więcej niż plaże. Dobrze zaprojektowana infrastruktura i atrakcyjne hotele sprawiają, że jest to świetny kierunek na tanie wczasy all inclusive, bez zbędnego planowania. Z kolei samo miasto Zakynthos, z portem lotniczym i mariną stanowi dobre miejsce na spędzenie całego dnia wśród kuchni i kultury greckiej - albo wybranie się na rejs dookoła wyspy.

Zakynthos - najlepiej ocenione hotele

Zdjęcia z regionu

Zakynthos - najczęściej kupowane hotele

Opinie o hotelach

Małgorzata Luty 2020

Data pobytu: 1.9. - 8.9.2018

Jest to kompleks

3 hoteli plus Aqua Park. Hotel przepiękny,nowoczesny,5 basenów.Pokoje przestronne, funkcjonalne i bardzo czyste.W łazience się zakochałam! Mój ulubiony industrialny styl.Na terenie hotelu znajdują się 3 restauracje i mieliśmy w nich 3 kolacje.Oprócz tego w menu codziennie kolacja z innej kuchni świata. Do dyspozycji jest bar w basenie i poza nim,snack bar i miejsce na wieczorne rozrywki.Jedzenie przepyszne,żadnych odgrzewanych kotletów,desery palce lizać! Najlepsze greckie wakacje!

Maria I Krzysztof Październik 2019

Data pobytu: 5.10. - 12.10.2019

Całkowita ocena

Nasz pobyt w Louis Zante Beach uważam za wspaniały. Nawet pogoda była nam przychylna. Przez 7 dni października było bardzo ciepło i słonecznie. Obsługa doskonała, zawsze z uśmiechem na twarzy. Grecy bardzo przyjaźni, znający wiele słów w języku polskim. Jedzenie pyszne i urozmaicone, o każdej porze dnia. Absolutnie nie przeszkadzało mi zakwaterowanie w tzw." polskim bungalow". Bardzo łatwo i chętnie nawiązaliśmy kontakt z rodakami i było naprawdę sympatycznie. Woda w basenie zimna, ale po stopniowym zanurzaniu się było OK. Potem nie chciało się wychodzić z basenu. Nasze rezydentki z Itaki, pani Agnieszka i Kamila sprawiły, że pobyt za granicą był dla nas bezpieczny i dostarczył nam wielu informacji o Zakynthos. Uczestniczyliśmy we wszystkich wycieczkach, z których byliśmy bardzo zadowoleni. Brak negatywnych uwag dotyczących naszego pobytu i chętnie pojechalibyśmy jeszcze raz w to samo miejsce. Dziękujemy i pozdrawiamy

Gabriela V. Wrzesień 2020

Krzysztof Luty 2020

Data pobytu: 4.5. - 11.5.2019

Ocena 4,8/5
Piękna wyspa i fantastyczny hotel. Położony na uboczu maleńkiej miejscowości. Sam wybrałem go z polecenia znajomych oraz opinii w internecie. Zdecydowanie się nie zawiodłem. Przylecieliśmy z rodziną w maju, pogoda była piękna. Po przyjeździe do hotelu, od razu mieliśmy gotowy pokój. Przemiłe Panie z recepcji, szybko i sprawnie nas zameldowały. W międzyczasie nasze walizki "pojechały" do pokoju....
Całkowita ocena

Mieliśmy pokój dwuosobowy , w zupełności wystarczył dla małżeństwa z 10-letnim dzieckiem. Pokój czysty, przygotowany dla gości. W łazience dostępne kosmetyki ( przez cały pobyt były dokładane ), suszarka do włosów.

Hotel posiada kilka małych basenów, rozmieszczonych na terenie hotelu. Jednakże gdyby komuś było mało, na jego terenie znajduje się aquapark. Dla gości hotelowych jest bezpłatny.

Bardzo miła i sympatyczna obsługa to kolejny plus. Można było o wszystko dopytać i szybko załatwić ewentualne sprawy.

Na terenie hotelu odbywają się animacje, zarówno dla dzieci jak i dorosłych.

Jedzenie w hotelu oceniam bardzo dobrze. Było go dużo, urozmaicone, także każdy z mojej rodziny znalazł coś dla siebie. Kiedy wyjeżdżaliśmy na wycieczkę, poprosiliśmy o lunchboxy. Zostały nam przygotowane na czas.

Restauracja a'la carte zasługuje na to by o niej napisać. Zjedliśmy tam przepyszną kolację, przygotowywaną prawie na naszych oczach. Kolację także mieliśmy " w cenie", dopłaciliśmy tylko za wino.

Podsumowując - jeśli będzie taka możliwość, na pewno tam wrócę i chętnie polecę ten hotel innym podróżującym.

Okolica 4,0/5

Małgorzata Luty 2020

Data pobytu: 1.9. - 8.9.2018

Ocena 5,0/5
Jest to kompleks 3 hoteli plus Aqua Park. Hotel przepiękny,nowoczesny,5 basenów.Pokoje przestronne, funkcjonalne i bardzo czyste.W łazience się zakochałam! Mój ulubiony industrialny styl.Na terenie hotelu znajdują się 3 restauracje i mieliśmy w nich 3 kolacje.Oprócz tego w menu codziennie kolacja z innej kuchni świata. Do dyspozycji jest bar w basenie i poza nim,snack bar i miejsce na wieczorne rozrywki.Jedzenie...

Jest to kompleks

Zakynthos - ostatnio kupione hotele

Pogoda na Zakynthos

Zakynthos to świetny pomysł na tanią wycieczkę last minute, zwłaszcza w okresie sezonu turystycznego, który na wyspie trwa od maja do października. Najkorzystniejsza pogoda, w której temperatura powietrza i wody jest przyjemnie wysoka, trwa od czerwca do września. Wówczas słupki rtęci za dnia wspinają się w okolice 30 stopni, co jest jednak odczuwalne w zupełnie inny sposób niż w klimacie umiarkowanymi; Zakynthos z klimatem śródziemnomorskim wyróżnia się bowiem bardzo wysoką wilgotnością powietrza.

Klimat śródziemnomorski sprawia, że w okresie wzmożonego ruchu turystycznego praktycznie nie spotyka się dni deszczowych i chłodnych. Wyjazd wakacyjny od czerwca do sierpnia powinny zarezerwować dla siebie te osoby, które uwielbiają przyrodę i chciałyby np. obserwować żółwie Karetta i składane przez nie jaja, chronione przez wolontariuszy na niektórych plażach, np. Gerakas.

Największe i najbardziej popularne plaże, takie jak ta w Zatoce Wraku czy najpopularniejsza plaża Tsilivi, w lipcu i sierpniu bywają bardzo zatłoczone - zarówno na terenie samej plaży, jak i przybrzeżnej wody czy lokalnych barów i restauracji. Wówczas jednak działa najwięcej wycieczek, dzięki którym można zwiedzić m.in. port w mieście Zakynthos, stolicy wyspy.