• Wizy on arrival wydawane są za darmo na 30 dni, na lotnisku po przylocie do Male.
  • Przed podróżą należy wypełnić formularz IMUGA na stronie https://travel.immigration.gov.mv/
  • Paszport musi być ważny co najmniej 6 miesięcy od daty wjazdu.
  • Świadectwo szczepień nie jest wymagane, ale zalecane mogą być szczepienia przeciwko niektórym chorobom.
[data: 03.04.2024]
Przed wykupieniem wycieczki polecamy sprawdzić aktualne informacje na oficjalnej stronie rządowej.

Bolifushi Island - Najlepiej ocenione hotele

Lenka S.

Zweryfikowana opinia (Invia.cz) Data pobytu 8.5. - 17.5.2024 Oceniono: Maj 2024

Vilamendhoo Island Resort Ocena: 4/5 Malediwy, Ari Atol

Wakacje były wspaniałe. To był nasz czwarty pobyt na Malediwach i mogę powiedzieć, że jak dotąd zalicza się do najlepszych.

Zakwaterowanie było świetne. Mieliśmy domek 128, gdzie była piękna długa i szeroka plaża. Codziennie kompletny serwis, wszystko regularnie sprzątane. Byliśmy z dwójką dzieci (9,12), jedno miało problemy żołądkowe i rano wszystko zostało wymienione, wyczyszczone, absolutnie bez problemu. Codziennie uzupełniana woda, czyste ręczniki. Przed domkiem wygodne leżaki i przypisane leżaki. Oczywiście piękna otwarta łazienka i kosmetyki (szampon, mydło itp.). Z łatwością wybrałbym ten domek ponownie lub w okolice numeru 174, gdzie znów był tandetny widok. Plaża otoczona palmami pochylającymi się nad morzem. Ale krótsza plaża, więcej ludzi ubranych… każdy miał swoje zalety.

Jedzenie było dość bogate, każdego dnia inna tematyka (malediwska, japońska, niemiecka, włoska itp.), kącik z jedzeniem również dla dzieci (frytki, pizza, nuggetsy itp.), świeże owoce (nawet niektóre czego nigdy nie widziałem)....Nie miałem opcji ALL Inclusive, więc zapłaciliśmy za nasze napoje. Cena kokosa – 8, piwa 8, dzusa 6,5, alkoholi Michano ok. 10-12,5 dolarów. Woda zawsze dostępna bezpłatnie. Długo zastanawialiśmy się, czy ALL inclusive czy nie, i w końcu, choć sobie nie zaprzeczyliśmy, musieliśmy wydać aż 10 000 CZK, co w przypadku All dla 4 osób wynosiło około 60 000 CZK. Dla mnie absolutnie bezużyteczne.

Nie korzystaliśmy z usług - oferowali masaże, a potem wycieczki (kilka razy już uciekaliśmy), zdecydowanie polecam, ale raz wystarczy. Basen dla dzieci był świetny, prawie nikogo tam nie było, a piękne położenie w ogrodzie z palmami, niesamowity widok. Nie odwiedziliśmy basenu dla dorosłych, dzieci nie mogą tam chodzić, a przez cały czas było tam dużo ludzi.

Jeśli chodzi o plażę to czasami fragment - koralowy, nic wielkiego - butów nie braliśmy. Ale podwodne życie było niesamowite. Małe widzące pływają wszędzie - ok. 30-50 cm, są nieśmiałe. Zawsze pływają za ławicą małych ryb, w pewnym momencie naliczyłem ich 24 wokół mnie. To niesamowite. Tuż przy plaży, w płytkiej wodzie, wokół nas pływał żółw, okazjonalnie mała płaszczka cętkowana. Świetnym przeżyciem jest snorkeling na Rafie, gdzie naprawdę można złowić ławice kolorowych ryb, czasami mama lub tata przepływa obok młodych rekinów (rekinów czarnopłetwych), są nieśmiałe i nic nie zrobią - ok. 1m...ale co przydarzyło się to mojej córce i mnie, więc refujemy w pobliżu kabiny 140, gdzie spotkali już dużego rekina. Po przesłuchaniu był to rekin rafowy – albo żarłacz karmiący, albo rekin szary. W wodzie oczywiście nie rozpoznałem, co to za rekin, więc był to zastrzyk adrenaliny. Ale chyba wygrałem wyścig z rekinami, bo to jedyny rekin (oprócz czarnopłetwego), który tam żyje i zobaczenie go to wielkie szczęście. On nie jest niebezpieczny.