Położenie
położony w cichym i spokojnym miejscu, w samym centrum Kašteli. Oddalony o 70 metrów od promenady, która prowadzi przez urokliwe ryneczki i uliczki do pozostałości średniowiecznych zamków Kasztelańskich rodzin. Usytuowany między dużymi ośrodkami miejskimi i turystycznymi: Splitem oraz Trogirem, stanowi wygodną bazę wypadową do jednych spośród najatrakcyjniejszych miast chorwackiego wybrzeża. Dodatkowym atutem jest położenie hotelu w niewielkiej odległości od portu lotniczego Split, z którego przejazd trwa około 15 minut.
W środkowej części chorwackiego wybrzeża Morza Adriatyckiego, wzdłuż Zalewu Kaštelańskiego malowniczo usytuowały się stare nadmorskie wioski: Kaštel Štafilić, Kaštel Novi, Kaštel Stari, Kaštel Lukšić, Kaštel Kambelovac, Kaštel Gomilica i Kaštel Sućurac. Kompleks siedmiu miasteczek, które jak siedem pereł układają się w kształt naszyjnika, połączył się i utworzył współczesne miasto Kaštela.
Plaża
Oddalony o 70 metrów od plaży. Serwis plażowy odpłatny.
Hotel
Kategoria lokalna 3*
Kastel jest kameralnym, nowocześnie wyposażonym hotelem położonym w cichym i spokojnym miejscu, w samym centrum Kašteli. Hotel posiada wygodnie i nowocześnie urządzone pokoje, z których roztacza się malowniczy widok na morze z panoramą Splitu i pobliskich wysp lub na górskie pasmo Kozjak. Hotel Kastel to komfortowe, spokojne i klimatyczne miejsce gdzie można się zrelaksować w otoczeniu gór, wysp i krystalicznie czystego morza.
Do dyspozycji gości
Do dyspozycji gości jest przestrzenny zielony taras przy restauracji będący doskonałym miejscem do odpoczynku i relaksu oraz bezpłatny parking. Przestrzenna klimatyzowana sala konferencyjna może pomieścić, w zależności od wybranego ustawienia - do 80 osób. Istnieje możliwość podziału powierzchni na 2 odrębne sale. Wyposażona jest w nowoczesny sprzęt audiowizualny: rzutnik mulimedialny, ekran, flipchart oraz dostęp do Internetu.
Internet
WiFi w pokojach bezpłatnie.
Zakwaterowanie
Pokój Dwuosobowy / Pokój typu Twin:
wygodne, pokoje typu standard posiadają dwa pojedyncze łóżka, które można połączyć w jedno duże łóżko; łazienkę wyposażoną w wannę lub prysznic oraz suszarkę do włosów. Wszystkie pokoje są klimatyzowane i posiadają łącze wifi.
Z pokoi roztacza się widok na morze z panoramą Splitu, pobliskie wyspy lub pasmo górskie Kozjak.
Pokoje typu superior są nowocześnie zaprojektowane i bardzo komfortowo wyposażone, przestronne (30m2) pokoje. Posiadają 2 pojedyncze łóżka, w części wypoczynkowej znajduje się również sofa, która może służyć jako dodatkowe łóżko
dla jednej lub dwóch osób. Funkcjonalna łazienka wyposażona jest w prysznic i suszarkę do włosów. Wszystkie pokoje posiadają klimatyzację oraz bezpłatny dostęp do bezprzewodowego internetu. Pokoje posiadają przestronne balkony z widokiem na morze z panoramą Splitu. Pokój idealny dla rodzin z dziećmi.Wszystkie pokoje wyposażone są w:
* TV-SAT
* Wi-Fi
* suszarka do włosów
* klimatyzacja
Wyżywienie
BB - śniadania.
HB - śniadanie i obiadokolacja w formie bufetu. Napoje do obiadokolacji dodatkowo płatne.
FB: - śniadanie, obiad i obiadokolacja w formie bufetu.
Do Kolacji woda i sok z dozownika zawarty w cenie, pozostałe napoje dodatkowo. płatne.
Informacje dodatkowe
www.hotel-kastel.hr
Łóżeczko dla infanta na żyżenie, za potwierdzeniem i za opłatą ok. 3 euro / dzień
Doba hotelowa: zakwaterowanie od godz. 14.00, wykwaterowanie do godz. 10.00
CENA
Cena zawiera - oferta z przelotem: bilet lotniczy przelot na trasie Warszawa Split Warszawa polskie linie lotnicze LOT, bagaż podręczny 1 sztuka do 8 kg, opłaty lotniskowe i transfer lotnisko - hotel - lotnisko, zakwaterowanie w hotelu, wyżywienie wg oferty, opiekę polskojęzycznego rezydenta, ERGO Reiseversicherung AG NNW, KL, bagaż, OC organizatora, składkę na Turystyczny Fundusz Gwarancyjny (TFG - uruchamiany w przypadku niewypłacalności touroperatora), Turystyczny Fundusz Pomocowy (TFP - uruchamiany w przypadku opóźnień w zwrotach przedpłat na skutek wystąpienia nieuniknionych i nadzwyczajnych okoliczności uniemożliwiających realizację imprezy turystycznej. Składka na TFP jest bezzwrotna nawet w przypadku rezygnacji Klienta z imprezy turystycznej), VAT.
Cena zawiera - oferta z dojazdem własnym: zakwaterowanie w hotelu, wyżywienie wg oferty, ubezpieczenie ERGO Reiseversicherung AG NNW, KL, bagaż (od momentu rozpoczęcia imprezy do jej zakończenia z wyłączeniem czasu trwania dojazdu własengo), OC organizatora, VAT.
Cena nie zawiera: bagażu rejestrowanego 23 kg/250pln szt. (wymiary jednej sztuki bagażu nie mogą przekroczyć 158 cm.) dodatkowego ubezpieczenia: od kosztów rezygnacji ( ok 3% wartości rezerwacji), chorób przewlekłych ( ok. 68 PLN/os/tydz.), a także dodatkowego ubezpieczenie KL w okresie pandemii (w tym COVID-19 - KL do 20 000 EUR) / cena ok. 47.12 PLN/ os/tydz.), wycieczek fakultatywnych, opłaty klimatycznej płatnej na miejscu w recepcji. Wysokość opłaty klimatycznej zależy od miejsca i terminu pobytu w Republice Chorwacji: osoba dorosła ok. 1,35 Euro/dzień w miesiącach czerwiec-wrzesień, pozostałe miesiące 0,95 Euro; dzieci do lat 12 zwolnione są z opłaty klimatycznej, dzieci w wieku 12-18 lat zniżka 50% od ceny osoby dorosłej;
Cena uzależniona jest od dostępności miejsc w samolocie w danej kategorii. Linie lotnicze podają ceny aktualne na chwile zapytania. W związku z powyższym ze względu na wyczerpanie się danych kategorii lotniczych, do momentu podpisania umowy cena może ulegać zmianom.
W przypadku bagażu, który przekracza obowiązujący bezpłatny limit (ilość sztuk lub wymiary) pobierane będą opłaty za nadbagaż. Przekroczenie dozwolonego limitu bagażu podręcznego podlegać będzie dodatkowej opłacie zgodnie z przepisami dotyczącymi nadbagażu w samolocie. Nie ma możliwości łączenia bagażu, chyba że nie przekroczymy 23 kg.
WARUNKI WJAZDOWE
* dokumentem podróży uprawniającym do wjazdu i pobytu (niezależnie od jego celu) na terytorium Chorwacji jest ważny paszport min 3 miesiące lub dowód osobisty.
* Obywatele polscy korzystają z prawa do swobodnego przepływu osób w ramach Unii Europejskiej/Europejskiego Obszaru Gospodarczego.
* każdy uczestnik imprezy zobowiązany jest do przestrzegania paszportowych, celnych, zdrowotnych i innych przepisów kraju, do którego podróżuje. Klient odpowiedzialny jest za dotrzymanie wszelkich przepisów niezbędnych do przeprowadzenia imprezy turystycznej, o których został poinformowany przez organizatora.
COVID-19
Granice Chorwacji są otwarte dla turystów.
Od 28 maja 2020 roku przy wjeździe Polaków obowiązują procedury sprzed pandemii (wjazd na podstawie ważnego dowodu osobistego lub paszportu), z uwzględnieniem kontroli epidemicznej oraz obowiązkiem przestrzegania zasad epidemicznych obowiązujących na terenie Chorwacji.
Dla Polaków przekraczających granicę Chorwacji od strony Słowenii, Węgier i Włoch:
* nie jest wymagany test na COVID-19;
* nie jest wymagany specjalny paszport zdrowotny";
* nie obowiązuje kwarantanna.
* w momencie wjazdu na terytorium Republiki Chorwacji obywatele Polski zobowiązani są podać:
* miejsce, w którym będą spędzać urlop,
* numer telefonu komórkowego, pod którym będą dostępni,
* adres email.
Wskazane dane są zbierane w celach epidemicznych.
Aby ułatwić procedury zachęcamy do korzystania ze specjalnej aplikacji https://entercroatia.mup.hr/ , która umożliwia załatwienie online - jeszcze przed wjazdem na terytorium Chorwacji - formalności związanych z przekroczeniem granicy.
Aplikacja dostępna jest w języku polskim.
Po przesłaniu danych przez aplikację, turyści otrzymają drogą mailową potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia od Policji Granicznej oraz wszystkie rekomendacje chorwackiego Państwowego Instytutu Zdrowia Publicznego.
Aplikacja jest prosta w obsłudze, a skorzystanie niej pomoże uniknąć kolejek na granicach i maksymalnie skrócić kontrolę graniczną.
Poprzez aplikację https://entercroatia.mup.hr/biura podróży mogą zgłaszać swoje grupy.
Natomiast w przypadku przejazdów autokarami rejsowymi, każdy z pasażerów musi dokonać zgłoszenia indywidualnie
Goście, którzy nie skorzystają z aplikacji, będą mogli dopełnić formalności na przejściach granicznych.
POBYT TURYSTYCZNY W CHORWACJI
Cała infrastruktura jest otwarta i dostępna dla turystów:
* zakwaterowanie jest w pełni możliwe w hotelach, apartamentach, kwaterach i na kempingach;
* otwarte są restauracje, baseny, parki narodowe i krajobrazowe, muzea i galerie;
* dostępne są plaże wraz z możliwością kąpieli w morzu.
* Wytyczne dotyczące infrastruktury turystycznej polegają przede wszystkim na:
* zachowaniu dystansu społecznego,
* myciu rąk i gruntownej dezynfekcji,
* noszenie maseczek w komunikacji publicznej oraz na terenie Istrii w sklepach i na targowiskach miejskich,
* odpowiedzialności społecznej.
Szczegóły można znaleźć na stronie internetowej chorwackiego Państwowego Instytutu Zdrowia Publicznego (w j. angielskim): https://mint.gov.hr/news-11455/big-interest-in-opening-borders-says-tourism-minister/21180.
EKUZ
Przed wyjazdem do Chorwacji zaleca się zabranie ze sobą Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego (EKUZ), która umożliwia skorzystanie ze świadczeń zdrowotnych udzielanych w sytuacjach niespodziewanych podczas pobytu na terytorium innego państwa UE/EFTA.
DODATKOWE INFORMACJE
* Szczegółowe informacje dla podróżnych można znaleźć również pod linkiem: https://croatia.hr/pl-PL/koronavirus-2019-ncov-pytania-i-odpowiedzi (w j. angielskim).
* W razie dodatkowych pytań zapraszamy do kontaktu mailowego na adres info@visitcroatia.pl (w j. polskim).