Ochrona danych osobowych

Zapewnienie prywatności naszym użytkownikom to dla nas priorytet, dlatego dbamy o to, by Twoje dane były u nas bezpieczne. Chodzi o dane osobowe i dane zapisywane w plikach cookies i pochodnych technologiach, które zbieramy, gdy dokonujesz rezerwacji imprezy turystycznej czy korzystasz z serwisów internetowych należących do Travelplanet.pl S.A. Aby dowiedzieć się, na jakich zasadach będą przetwarzane Twoje dane, zapoznaj się z poniższą klauzulą informacyjną. W tym dokumencie dowiesz się, jakie dane osobowe o naszych klientach i użytkownikach naszej strony przetwarzamy, czy przetwarzamy je na podstawie zgody, czy na innych podstawach prawnych, do jakich celów je wykorzystujemy, komu możemy je przekazywać i jakie przysługują Ci prawa w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych. Aby zarządzać ustawieniami plików cookies, przejdź do ustawień prywatności.

Rozwiązania, których używamy są zgodne z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych), czyli RODO,

KLAUZULA INFORMACYJNA

TRAVELPLANET PL. S.A. JAKO ADMINISTRATOR DANYCH OSOBOWYCH ORAZ PODMIOT PRZETWARZAJĄCY

Administratorem podanych przez Ciebie danych osobowych na etapie poszukiwania imprezy turystycznej jest Travelplanet.pl S.A. z siedzibą we Wrocławiu, kod pocztowy 54-202, ul. Legnicka 48-50 bud. G. W związku z zawarciem i realizacją umowy o udział w imprezie turystycznej lub o usługę turystyczną administratorem podanych przez Ciebie danych osobowych zostanie Organizator turystyki lub inny przedsiębiorca, z którym zawrzesz umowę o usługę turystyczną (dostawca usługi turystycznej). W związku z zawarciem i realizacją umowy ubezpieczenia podróżnego administratorem podanych przez Ciebie danych osobowych zostanie Ubezpieczyciel, z którym zawrzesz umowę. Travelplanet.pl S.A. będzie wtedy podmiotem przetwarzającym podanych przez Ciebie danych osobowych w imieniu Organizatora turystyki oraz w imieniu Ubezpieczyciela. Niezależnie od powyższego Travelplanet.pl jest administratorem podanych przez Ciebie danych osobowych, np. w celu promocji oferowanych produktów i usług, a także jeśli wyrazisz taką chęć oraz w pozostałych celach wskazanych poniżej. Więcej o rolach pozostałych podmiotów, w tym naszych Partnerów, w przetwarzaniu danych, przeczytasz w części: Kto przetwarza Twoje dane osobowe i komu je przekazujemy?

JAKIE DANE OSOBOWE PRZETWARZAMY?

Możemy przetwarzać następujące dane osobowe:

a) dane identyfikacyjne, w szczególności imię i nazwisko, a także numer dokumentu podróży i okres jego ważności, datę urodzenia, obywatelstwo, czyli dane wymagane przez Organizatora turystyki do dokonania rezerwacji i osobisty numer identyfikacyjny (PESEL), jeśli jesteśmy zobowiązani przekazać ten numer do Organizatora turystyki, który np. przygotowuje dla Ciebie wizę;
b) dane kontaktowe, czyli dane osobowe, umożliwiające nam kontakt z Tobą, w szczególności adres e-mail, numer telefonu, adres domowy, a także, jeśli lajkujesz nasze profile w sieciach społecznościowych lub skontaktowałeś się z nami poprzez komunikatory tychże sieci  -  kontakt do Ciebie w sieciach społecznościowych;
c) Twoje ustawienia – przede wszystkim ustawienia zawarte w Twoim koncie klienta oraz ustawienia otrzymywanych przez Ciebie newsletterów (jeśli wyraziłeś chęć ich otrzymywania);
d) dane dotyczące Twoich zamówień, to znaczy dane o zamawianych u nas usługach, płatnościach, w tym numer konta płatniczego i szczegóły dotyczące składanych przez Ciebie reklamacji; informacje o wykorzystanych przez Ciebie kartach podarunkowych;
e) dane dotyczące Twojej oceny oferowanych przez nas usług, co oznacza informacje podawane przez Ciebie w recenzji hotelu na naszej stronie oraz zdjęcia, które dołączysz do recenzji, a także w ankietach dotyczących zadowolenia z naszych usług;
f) informacje na temat Twojego zachowania w sieci,  w szczególności wyświetlane przez Ciebie na naszej stronie produkty i usługi, kliknięte odnośniki, sposób poruszania się po naszej stronie oraz przewijania ekranu, a także dane dotyczące urządzenia, z którego przeglądasz stronę, takie jak adres IP i pochodząca z niego lokalizacja, identyfikacja urządzenia, jego parametry techniczne, takie jak system operacyjny i jego wersja, rozdzielczość ekranu, używana przeglądarka i jej wersja, a także dane pozyskane z plików cookie i podobnych technologii do identyfikacji urządzenia;
g) informacje na temat Twojego zachowania podczas czytania wiadomości, które Ci wysyłamy, w szczególności czasy otwarcia wiadomości, a także informacje o urządzeniu, na którym czytasz wiadomości, takie jak adres IP i jego lokalizacja, identyfikacja urządzenia, jego parametry techniczne, takie jak system operacyjny i jego wersja, rozdzielczość ekranu, używana przeglądarka i jej wersja, a także dane uzyskane z plików cookies i podobnych technologii;
h) dane pochodne, które oznaczają dane osobowe pochodzące z Twoich ustawień, informacje o zamówionych przez Ciebie u nas usługach, dane o Twoim zachowaniu w sieci i informacje o Twoim zachowaniu podczas czytania wiadomości, które Ci wysyłamy; w szczególności dane o Twojej płci, wieku, zachowaniach zakupowych i stosunku do różnych usług, tzw. remarketingu;
i) dane związane z korzystaniem z naszego call center lub wizytą w naszym oddziale, w szczególności nagrania rozmów telefonicznych z call center, identyfikacja wysyłanych do nas wiadomości, w tym identyfikatory, takie jak adresy IP i nagrania z monitoringu w naszych oddziałach

DLACZEGO PRZETWARZAMY TWOJE DANE OSOBOWE, JAK DŁUGO PRZETWARZAMY TWOJE DANE I JAKĄ MAMY KU TEMU PODSTAWĘ?

W ramach naszej działalności przetwarzamy dane osobowe w różnych celach i w różnym zakresie:

a) bez Twojej zgody na podstawie niezbędności przetwarzania do zawarcia lub realizacji umowy zawieranej przez Ciebie z nami lub za naszym pośrednictwem, naszego uzasadnionego prawnie interesu lub z powodu konieczności tego przetwarzania w celu realizacji przez nas obowiązków prawnych,
b) na podstawie Twojej zgody. 

Twoje dane przetwarzamy również wtedy, gdy jesteś współpodróżnikiem lub uczestnikiem innej usługi zamówionej u nas, jeśli kontaktujesz się z nami poprzez jakiekolwiek kanały lub odwiedzasz nasz Punkt Obsługi Klienta. Zakres przetwarzanych przez nas danych zależy od tego czy jesteś jedynie gościem na naszej stronie, czy założyłeś konto klienta w serwisie Travelplanet.pl, czy też posiadasz u nas zamówienie związane z wycieczką lub inną usługą.

C.1. Kiedy odwiedzasz naszą stronę

C.1.1. Korzystanie z plików cookies i podobnych technologii
Gdy odwiedzasz naszą stronę, w Twoim urządzeniu przechowujemy, a następnie z niego odczytujemy, małe pliki zwane cookies. Cookie to mały zestaw liter i cyfr, które przechowujemy w Twojej przeglądarce internetowej lub na dysku twardym Twojego komputera. Niektóre pliki cookies pozwalają nam łączyć Twoje działania podczas przeglądania naszej strony od momentu otwarcia okna przeglądarki internetowej do momentu jej zamknięcia. Po zamknięciu okna przeglądarki internetowej te pliki cookies zostaną usunięte. Inne pozostają na urządzeniu przez określony czas i aktywują się za każdym razem, gdy odwiedzasz stronę internetową, która utworzyła konkretny plik cookie. 

Ponadto używamy znaczników pikselowych (znanych również jako sygnalizatory WWW), które są małymi obrazkami o funkcji podobnej do plików cookies. W przeciwieństwie do plików cookies przechowywanych na dysku twardym Twojego komputera, znaczniki pikselowe są stałą częścią strony internetowej. O wszystkich tych technologiach dla uproszczenia będziemy w niniejszym dokumencie mówić jako o cookies. Nie tylko przechowujemy pliki cookies na Twoim urządzeniu, ale również mamy dostęp do tych plików cookies, które w Twoim urządzeniu zapisała nasza strona. Dla uproszczenia poniżej będziemy mówić tylko o ich zapisywaniu, mając na myśli także posiadanie dostępu do tych cookies.

Niektóre pliki cookies są zapisywane przez naszą stronę internetową bezpośrednio na Twoim urządzeniu. Te pliki cookies pomagają nam:
- zidentyfikować Cię, kiedy przełączasz się między podstronami naszej strony i kiedy odwiedzasz nas ponownie, na przykład abyśmy mogli zapamiętać login i hasło do Twojego konta klienta, tak by nie pytać Cię o to każdorazowo i/lub abyśmy sobie zapisali, którą wersję naszej strony powinniśmy wyświetlić, jeśli strona internetowa oferuje w danym momencie więcej wariantów;
- odnotować, czy udzieliłeś nam zgody zgodnie z tym dokumentem, czy na przykład zaoferowałeś udział w określonej ankiecie;
- zapewnić bezpieczeństwo, na przykład w celu zbadania, czy ktoś nie nadużył Twojego połączenia z naszą witryną i nie wykonuje czynności zamiast Ciebie;
- rejestrować, badać i eliminować awarie oraz niefunkcjonalne elementy naszej strony;
- monitorować ruch na naszej witrynie, jej poszczególnych podstronach, generować statystyki i raporty oraz mierzyć skuteczność;
- wyświetlać różne warianty naszej strony, jeśli testujemy nowe funkcjonalności.

Powyższe pliki cookies i podobne technologie są niezbędne do funkcjonowania naszej strony internetowej. Jeśli wyłączysz w swojej przeglądarce zgodę na zapis i odczytywanie plików cookies przez witryny, nasza strona internetowa może nie działać prawidłowo, a my możemy nie być w stanie świadczyć naszych produktów i usług dla Ciebie.

Ponadto, jeśli wyrazisz na to zgodę klikając „Akceptuję” na naszym powiadomieniu o Plikach Cookies przy pierwszej wizycie na stronie lub jeśli wyrazisz odpowiednią zgodę w Ustawieniach Prywatności, na Twoim urządzeniu:

- zapisujemy cookies z naszej strony, które pozwalają nam: 
 - dostosować dla Ciebie zawartość naszej strony, na przykład pokazać w pierwszej kolejności produkty, które już oglądałeś, i wyświetlać kolejne dostosowane propozycje na naszej stronie;
- umożliwiamy zapisywanie plików cookies naszych Partnerów, którzy mogą je wykorzystać: 
 - do zbierania informacji o Twoim zachowaniu na naszej stronie i na innych stronach internetowych;
 - w celu wyświetlania dostosowanych ofert i dopasowanych reklam w ramach sieci reklamowych i społecznościowych na stronach innych niż nasza strona;
 - w celu połączenia się z mediami społecznościowymi takimi jak Facebook, w tym automatyczne logowanie, zapewnienie funkcji takich jak przycisk „Lubię to” lub wysyłanie powiadomień związanych z zamówieniem za pośrednictwem komunikatora Messenger, a także wyświetlania dostosowanych ofert i celowanych reklam w tych sieciach społecznościowych i innych witrynach internetowych niż nasza strona internetowa.

W celu wyświetlania dostosowanych ofert i ukierunkowanych reklam w ramach sieci reklamowych i społecznościowych na stronach innych niż nasza strona przekazujemy naszym Partnerom, tj. sieciom reklamowych i społecznościowym dane o Twoim zachowaniu na stronie. Takim partnerom nie przekazujemy jednak Twoich danych identyfikacyjnych. Spis sieci społecznościowych i reklamowych, które wykorzystujemy, można znaleźć w części Kto przetwarza Twoje dane osobowe i komu je przekazujemy?;

W każdej chwili możesz odwołać swoją zgodę (swoje zgody), o których mowa powyżej, wyłączając te funkcje w sekcji Ustawienia prywatności.

C.1.2. Wykorzystywanie danych osobowych odwiedzających stronę
Jeśli wchodzisz na stronę Travelplanet.pl, przetwarzamy dane o Twoim zachowaniu na stronie na podstawie naszego uprawnionego interesu (a więc bez Twojej zgody) w celu:
- uzyskania informacji, które umożliwią nam ulepszenie witryny w przyszłości; naszym uzasadnionym interesem jest poprawa naszych usług dla Ciebie;
- tworzenia statystyk i raportów, w szczególności śledzenia ruchu na naszej stronie, poszczególnych podstronach i pomiar skuteczności pozyskiwania użytkowników; naszym uzasadnionym interesem jest tutaj mierzenie skuteczności naszej strony;
- testowanie nowych funkcji i aplikacji przed wdrożeniem, w szczególności w celu uniknięcia problemów z funkcjonalnością tych innowacji w trakcie faktycznej eksploatacji, które mogłyby wpłynąć negatywnie na jakość zamówień u nas; naszym uzasadnionym interesem jest sprawne funkcjonowanie naszych usług dla Ciebie;
- zapobieganie atakom na naszej stronie i naruszaniu jej funkcjonalności oraz bezpieczeństwa Twoich danych; naszym uzasadnionym interesem jest bezproblemowe funkcjonowanie naszych usług dla Ciebie i bezpieczeństwo Twoich danych.

Danych dotyczących zachowania na stronie nie gromadzimy tylko z plików cookies. Uzupełniamy je również o następujące dane:

- Adres IP Twojego urządzenia (adres Twojego urządzenia, za pomocą którego komunikujesz się z innymi urządzeniami w Internecie);
- system operacyjny Twojego urządzenia, jego wersja i ustawienia języka;
- przeglądarka, której używasz na swoim urządzeniu, jego wersja i ustawienia językowe;
- adres strony internetowej (adres URL), z którego odwiedzasz naszą stronę internetową

W tym celu wykorzystujemy dane osobowe przez maksymalnie 38 miesięcy. Masz prawo sprzeciwić się temu przetwarzaniu.

Dane o Twoim zachowaniu na stronie przetwarzamy także na podstawie Twojej zgody, w celu:

- tworzenia statystyk i raportów, w szczególności śledzenia ruchu na naszej stronie, poszczególnych podstronach i pomiar skuteczności pozyskiwania użytkowników, gdy na podstawie Twojego zachowania będziemy pobrać dodatkowe dane pochodne i wykorzystać je w tym celu;
- wytwarzania dostosowanych ofert i celowanych reklam, które oferujemy na stronie. Dane do tego celu również wzbogacamy przy użyciu analizy i pozyskujemy z nich pochodne dane. Zgodnie z tymi danymi także dzielimy naszych użytkowników na różne grupy, gdzie każda grupa otrzymuje własną specyficzną ofertę. Jeśli następnie będziesz u nas coś zamawiać, wykorzystujemy do tego celu ponadto dane o Twoich zamówieniach.

Jeśli więc na naszej stronie obejrzałeś ofertę wycieczki, tę wycieczkę możemy Ci podczas kolejnych odwiedzin strony wyświetlić na naszej pierwszej stronie. W zależności od oglądanej wycieczki możemy również określić, do której grupy klientów należysz i zaoferować na stronie dodatkowe usługi, które – naszym zdaniem – mogą Cię zainteresować.

W tym celu wykorzystujemy dane osobowe przez maksymalnie 2 lata. Tę funkcję możesz w dowolnym momencie włączyć lub wyłączyć w sekcji Ustawienia prywatności.

C.2. Jeśli założysz u nas konto klienta
Aby założyć konto klienta musisz odwiedzić naszą stronę internetową, dlatego przetwarzanie, które opisujemy w Kiedy odwiedzasz naszą stronę dotyczy Ciebie. W przypadku założenia konta klienta przetwarzamy Twoje dane w oparciu o następujące podstawy:

C.2.1. Przetwarzanie na podstawie realizacji umowy
Jeśli założysz konto klienta w serwisie Travelplanet.pl, przetwarzamy Twoje dane osobowe, tj. Twoje dane identyfikacyjne i kontaktowe oraz dane o Twoich ustawieniach w koncie klienta i Twoich zamówieniach (jeśli je złożysz) na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO (zawarcie i realizacja umowy), w celu prowadzenia i utrzymania Twojego konta użytkownika.
Twoje konto klienta powstaje, jeśli zdecydujesz się je założyć wraz zakupem imprezy turystycznej lub przy okazji Twojej wizyty na stronie. Z danych, które się w nim znajdują korzystamy do momentu dezaktywacji Twojego konta. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić jego ustawienia lub je usunąć.

C.2.2. Przetwarzanie na podstawie prawnie uzasadnionego interesu
Jeśli założysz konto klienta w serwisie Travelplanet.pl, przetwarzamy Twoje dane osobowe, tj. Twoje dane identyfikacyjne i kontaktowe, dane o Twoich ustawieniach w koncie klienta, informacje o Twoich zamówieniach (jeśli je złożysz) oraz informacje o Twoich zachowaniu na stronie, preferencjach czytelniczych również w oparciu o nasz uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) w celu:

- uzyskania od Ciebie informacji, które umożliwią nam poprawę jakości świadczonych przez nas usług w przyszłości, a zwłaszcza zagwarantują Twoje zadowolenie z naszych usług. Z tego powodu po wykonaniu danej usługi możemy kierować do Ciebie krótkie ankiety lub prośby o wydanie opinii satysfakcji klienta, abyś mógł poinformować nas, co jeszcze możemy zrobić lepiej. Zapewniamy, że ankiety i prośby o opinie będziemy wysyłać z taką częstotliwością i w taki sposób, aby nie naruszały one Twojego prawa do prywatności - naszym uzasadnionym interesem w tym przypadku jest poprawa naszych usług dla Ciebie;
- jeśli wyrazisz taką chęć w ramach konta klienta, oferowania dostosowanych ofert i spersonalizowanych propozycji usług dodatkowych związanych z Twoim zakupem, które możemy Ci wysłać pocztą elektroniczną, za pomocą wiadomości tekstowej, sieci społecznościowych, na telefon lub za pomocą innych środków elektronicznych - naszym uzasadnionym interesem jest efektywna promocja naszych usług, tak aby dopasować usługi i dostarczane Ci treści do Twoich oczekiwań. Abyśmy mogli przygotować dostosowaną do Twoich preferencji ofertę, powyższe dane (a więc Twoje dane identyfikacyjne i kontaktowe oraz dane o Twoich zamówieniach) analizujemy i pozyskujemy z nich inne dane pochodne. W ten sposób możemy wykorzystywać także informacje o Twoim zachowaniu na naszej stronie, które uzyskaliśmy przed założeniem przez Ciebie konta (chyba, że wyłączyłeś tę funkcję w Ustawieniach prywatności), a także zbierać powyższe informacje, nawet jeśli się nie logujesz (np. kiedy identyfikujemy Cię za pomocą plików cookies). 

Zgodnie z tymi danymi dzielimy naszych klientów na różne grupy, z których każda otrzymuje własną specyficzną ofertę.

Możesz wyłączyć tę funkcję w dowolnym momencie, w sekcji Ustawienia prywatności, która jest dostępna w Twoim koncie Klienta. Testowanie przez nas nowych funkcji i aplikacji przed ich wdrożeniem jest opisane w Kiedy odwiedzasz naszą stronę. Z danych, które się w nim znajdują korzystamy do momentu dezaktywacji Twoje konta. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić jego ustawienia lub sprzeciwić się naszemu przetwarzaniu. 

Jeśli utworzysz u nas konto klienta, zachowamy Twoje dane identyfikacyjne i kontaktowe, dane o Twoim koncie klienta w oparciu o nasz uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) w celu ochrony naszych praw i dochodzenia roszczeń prawnych oraz naszych wewnętrznych ewidencji i ewentualnej kontroli przez okres przedawnienia roszczeń z tytułu świadczenia usługi konta klienta, który wynosi 3 lata od zakończenia świadczenia usługi, wydłużony o okres jednego roku po jego wygaśnięciu, biorąc pod uwagę możliwość wystąpienia z roszczeniem przeciwko nam na koniec okresu przedawnienia oraz czas potrzebny na doręczenie nam pozwu lub innych dokumentów przez stosowne organy. W przypadku wszczęcia postępowania sądowego, administracyjnego lub innego przetwarzamy Twoje dane osobowe w zakresie do tego niezbędnym przez cały okres trwania takiego postępowania i do końca okresu przedawnienia po zakończeniu postępowania.

C.2.3. Przetwarzanie na podstawie Twojej zgody
Jeśli opublikujesz opinię o hotelu za pośrednictwem swojego konta klienta w serwisie Travelplanet.pl, a także zdecydujesz się opublikować do opinii zdjęcia, przetwarzamy Twoje dane identyfikacyjne i dane dotyczące oceny oferowanych przez nas produktów i usług, a także publikowane przez Ciebie zdjęcia (jeśli zdecydujesz się je załączyć), na podstawie Twojej zgody. Dzięki niej inni nasi klienci będą mogli zapoznać się z Twoją opinią i oceną. Dane te przetwarzamy do momentu, w którym zdecydujesz się na cofnięcie swojej zgody.

C.3. Jeśli złożysz u nas zamówienie
Jeśli złożysz na naszej stronie zamówienie lub skierujesz do nas zapytanie o dostępne na naszej stronie imprezy oraz usługi turystyczne czy też nasze karty podarunkowe, dotyczy Cię przetwarzanie zaprezentowane w części Jeśli odwiedzisz naszą stronę, a ponadto:

C.3.1. Przetwarzanie na podstawie realizacji umowy
Jeśli złożysz zamówienie jako osoba fizyczna, przetwarzamy Twoje dane osobowe, tj. Twoje dane identyfikacyjne i kontaktowe oraz informacje o Twoim koncie klienta (jeśli je posiadasz) i dane o Twoich zamówieniach w celu umożliwienia zawarcia, a następnie realizacji umów, które Cię interesują, tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO. Od momentu, kiedy wybrałeś konkretną imprezę turystyczną, działamy nie jako administrator, a jako podmiot przetwarzający działający w imieniu i na rzecz wybranego przez Ciebie Organizatora turystyki lub dostawcy usługi turystycznej.

Jeśli składasz przez nas zamówienie jako przedstawiciel jednostki organizacyjnej, przetwarzamy Twoje dane w tym samym celu, z tym, że na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu polegającego na zawarciu i realizacji umowy z podmiotem, który reprezentujesz, tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO.
To, że niniejsze dane wykorzystamy w celu realizacji Twojego zamówienia, oznacza, że wykorzystamy je zwłaszcza:

- abyś mógł zakończyć swoje zamówienie na stronie, na przykład, aby nie zostały skasowane dane z przetwarzanego zamówienia;
- abyśmy mogli kontaktować się z Tobą w sprawie zamówienia, na przykład wysłać Ci jego potwierdzenie oraz pozostałą korespondencję z nim związaną;
- na potrzeby płatności za usługi; w tym celu możemy Twoje dane przekazać również naszym Partnerom administrującym systemy płatnicze, zgodnie z informacjami zawartymi w części Kto przetwarza Twoje dane osobowe i komu je przekazujemy?;
- w celu opieki okołoobsługowej i kontaktu w sprawach związanych z rezerwowaną za naszym pośrednictwem imprezą turystyczną czy też inną usługą turystyczną lub/i usługą dodatkową - zapewnieniem jej wykonania i reklamacją zamówionej usługi; w tym kontekście przekazujemy Twoje dane do dostawcy usługi będącego administratorem tych danych, zgodnie z opisem w części Kto przetwarza Twoje dane osobowe i komu je przekazujemy?;
- abyśmy mogli dostarczyć Ci wizę, w przypadku, gdy wymaga ją kraj, dla którego chcesz ją uzyskać za naszym pośrednictwem w ramach wniosku wizowego, w związku ze składanym zamówieniem. W takiej sytuacji jako podmiot przetwarzający możemy uzyskać Twój osobisty numer identyfikacyjny dla organizatora turystyki w związku ze składanym zamówieniem związanym z wnioskiem wizowym.
- w związku z Twoimi innymi wymaganiami oraz pytaniami związanymi z Twoim zamówieniem oraz rezerwacją, z którymi możesz się z nami kontaktować, na przykład za pośrednictwem call center, jak opisano w części Jeśli kontaktujesz się z nami za pośrednictwem różnych kanałów

W tym celu wykorzystujemy dane osobowe przez czas niezbędny do przetworzenia Twojego zamówienia, dokonania rezerwacji, opieki okołoobsługowej lub obsługi Twojej reklamacji.

C.3.2. Przetwarzanie na podstawie prawnie uzasadnionego interesu
Jeśli utworzysz przez nas zamówienie, zachowamy Twoje dane identyfikacyjne i kontaktowe, dane o Twoim koncie klienta (jeśli je posiadasz) oraz szczegóły Twoich zamówień w oparciu o nasz uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) w celu ochrony roszczeń prawnych oraz naszych wewnętrznych ewidencji i ewentualnych kontroli. Nasze uzasadnione interesy to ochrona roszczeń prawnych i kontrola prawidłowego świadczenia naszych usług.

Jeśli złożysz przez nas zamówienie, w oparciu o nasz prawnie uzasadniony interes przetworzymy (bez Twojej zgody) Twoje dane identyfikacyjne i dane kontaktowe, dane o Twoich zamówieniach w celu:


- uzyskania od Ciebie informacji, które umożliwią nam poprawę jakości świadczonych przez nas usług w przyszłości, a zwłaszcza zagwarantują Twoje zadowolenie z naszych usług. Z tego powodu po wykonaniu danej usługi możemy kierować do Ciebie krótkie ankiety lub prośby o wydanie opinii satysfakcji klienta, abyś mógł poinformować nas, co jeszcze możemy zrobić lepiej. Zapewniamy, że ankiety i prośby o opinie będziemy wysyłać z taką częstotliwością i w taki sposób, aby nie naruszały one Twojego prawa do prywatności - naszym uzasadnionym interesem w tym przypadku jest poprawa naszych usług dla Ciebie;
- jeśli wyrazisz taką chęć, oferowania dostosowanych ofert i spersonalizowanych propozycji usług dodatkowych związanych z Twoim zakupem, które możemy Ci wysłać pocztą elektroniczną, za pomocą wiadomości tekstowej, sieci społecznościowych, na telefon lub za pomocą innych środków elektronicznych  - naszym uzasadnionym interesem jest efektywna promocja naszych usług, tak aby dopasować usługi i dostarczane Ci treści do Twoich oczekiwań. Abyśmy mogli przygotować dostosowaną do Twoich preferencji ofertę, powyższe dane (a więc Twoje dane identyfikacyjne i kontaktowe oraz dane o Twoich zamówieniach) analizujemy i pozyskujemy z nich inne dane pochodne. Zgodnie z tymi danymi dzielimy naszych klientów na różne grupy, z których każda otrzymuje własną specyficzną ofertę.

Jeśli nie założysz konta klienta w serwisie Travelplanet.pl, nie wykorzystamy informacji o Twoim zachowaniu na stronie, by przygotować oferty specjalnie dla Ciebie i wyświetlić je za pośrednictwem konta klienta.

Jeśli zarezerwowałeś za naszym pośrednictwem imprezę turystyczną lub usługę turystyczną, możemy skontaktować się z Tobą z celowaną ofertą na kompleksowe ubezpieczenie podróży. Na podstawie Twojego zamówienia możemy również określić, do której grupy klientów należysz i wysłać Ci informację o dodatkowych usługach, które mogą Cię zainteresować takich jak wycieczki fakultatywne dostępne w miejscu, w którym odbywa się Twoja impreza turystyczna.

W celu obrony naszych praw i dochodzenia roszczeń z tytułu prowadzonej przez nas działalności gospodarczej oraz prowadzenia naszych wewnętrznych rejestrów oraz dla celów ewentualnej kontroli przetwarzamy dane przez okres przedawnienia roszczeń z tyt. niezgodności imprezy turystycznej (3 lata) wydłużony o okres jednego roku po jego wygaśnięciu, biorąc pod uwagę możliwość wystąpienia z roszczeniem przeciwko nam na koniec okresu przedawnienia oraz czas potrzebny na doręczenie nam pozwu lub innych dokumentów przez stosowne organy. W przypadku wszczęcia postępowania sądowego, administracyjnego lub innego przetwarzamy Twoje dane osobowe w zakresie do tego niezbędnym przez cały okres trwania takiego postępowania i do końca okresu przedawnienia po zakończeniu postępowania.

W innych celach wymienionych powyżej używamy danych osobowych przez okres 3 lat od momentu złożenia zamówienia.

C.3.3. Przetwarzanie na podstawie niezbędności do wypełnienia obowiązków prawnych na nas ciążących
Musimy także wypełniać pewne obowiązki wynikające z przepisów prawa. Przetwarzanie Twoich danych osobowych z takich powodów odbywa się właśnie z uwagi na jego niezbędność do wypełnienia takich obowiązków, tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO. Na tej podstawie prawnej przetwarzamy Twoje dane identyfikacyjne i dane kontaktowe, a także dane dotyczące zamówień. Ma to miejsce w celu przestrzegania w szczególności następujących przepisów:
- Ustawy z dnia 24 listopada 2017 r. o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 548),
- Ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1145)
- Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 134 z późn. zm.),
- Ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 2174 z późn. zm.),
- Ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 351).

W tym celu wykorzystujemy dane osobowe przez maksymalnie 6 lat.

C.4. Jeśli zamówisz u nas ubezpieczenie
Jeśli zamówisz przez nas ubezpieczenie, jako podmiot przetwarzający przetworzymy Twoje dane identyfikacyjne i dane dotyczące Twojego zamówienia, aby umożliwić Ci zawarcie umowy z Ubezpieczycielem. Przy zawieraniu przez Ciebie umowy z Ubezpieczycielem działamy jako podmiot przetwarzający Ubezpieczyciela i w związku z tym przekazujemy Twoje dane Ubezpieczycielowi zgodnie z opisem w części Kto przetwarza Twoje dane osobowe i komu je przekazujemy?

C.5. Jeśli jesteś współpodróżnym lub uczestnikiem innej zamówionej u nas na Twoją rzecz usługi:
Jeśli jesteś współpodróżnikiem lub uczestnikiem innej zamówionej u nas na Twoją rzecz usługi, przetwarzamy Twoje dane identyfikacyjne i kontaktowe:
- przetwarzamy Twoje dane osobowe jako podmiot przetwarzający Organizatora turystyki organizującego imprezę, której masz być uczestnikiem lub innego przedsiębiorcy turystycznego mającego świadczyć na Twoją rzecz usługi w celu realizacji umowy o udział w imprezie turystycznej lub o daną usługę, której jesteś uczestnikiem: w przypadku gdy na podstawie pełnomocnictwa udzielonemu osobie, która w Twoim imieniu zawiera za naszym pośrednictwem umowę o udział w imprezie turystycznej lub o usługę, w oparciu o niezbędność przetwarzania Twoich danych do wykonania umowy, której jesteś stroną (art. 6 ust. 1 lit. b RODO), natomiast w przypadku, gdy umowa na Twoją rzecz jest zawierana bez takiego pełnomocnictwa – na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), jakim jest rezerwacja zgodnie z  zamówieniem naszego klienta. 
- w celu uzyskania informacji, które pozwolą nam ulepszyć nasze usługi w przyszłości stworzyć nasze statystyki i zestawienia - w oparciu o nasz prawnie uzasadniony interes, jakim jest poprawa naszych usług dla naszych klientów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
- w celu wypełnienia ciążących na nas zobowiązań prawnych (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO), w szczególności obowiązków wynikających z ustawy z dnia 24 listopada 2017 r. o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych, ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny, ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług oraz ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości;
- w celu obrony naszych praw i dochodzenia roszczeń z tytułu prowadzonej przez nas działalności gospodarczej oraz prowadzenia naszych wewnętrznych rejestrów oraz dla celów ewentualnej kontroli – na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), w tym przypadku nasze uzasadnione interesy to obrona naszych praw i dochodzenie roszczeń oraz kontrola prawidłowego świadczenia naszych usług;
- przetwarzamy Twoje dane osobowe jako podmiot przetwarzający Ubezpieczyciela i w związku z tym przekazujemy Twoje dane Ubezpieczycielowi zgodnie z opisem w części Kto przetwarza Twoje dane osobowe i komu je przekazujemy?

Dane osobowe wykorzystujemy przez czas niezbędny do przetworzenia Twojego zamówienia, dokonania rezerwacji, opieki okołoobsługowej lub obsługi Twojej reklamacji. Po upływie tego okresu przechowujemy niezbędne w celu obrony naszych praw i dochodzenia roszczeń z tytułu prowadzonej przez nas działalności gospodarczej oraz prowadzenia naszych wewnętrznych rejestrów oraz dla celów ewentualnej kontroli dane przez okres przedawnienia roszczeń z tyt. niezgodności imprezy turystycznej (3 lata) wydłużony o okres jednego roku po jego wygaśnięciu, biorąc pod uwagę możliwość wystąpienia z roszczeniem przeciwko nam na koniec okresu przedawnienia oraz czas potrzebny na doręczenie nam pozwu lub innych dokumentów przez stosowne organy. W przypadku wszczęcia postępowania sądowego, administracyjnego lub innego przetwarzamy Twoje dane osobowe w zakresie do tego niezbędnym przez cały okres trwania takiego postępowania i do końca okresu przedawnienia po zakończeniu postępowania. Z kolei w celu realizacji naszych obowiązków prawnych przetwarzamy dane osobowe przez okres 6 lat.

C.6. Jeśli rozmawiasz z nami za pośrednictwem jakichkolwiek kanałów
Jeśli kontaktujesz się z nami za pośrednictwem jakichkolwiek kanałów, w szczególności za pośrednictwem call center, e-maila, narzędzi do rozmów i komunikatorów w serwisach społecznościowych, będziemy przetwarzać Twoje dane identyfikacyjne i dane kontaktowe oraz przechowywać zapisy odbytych rozmów, w tym nagrania rozmów telefonicznych na podstawie naszego uzasadnionego interesu (a więc bez Twojej zgody) (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) w celu:

- obsługi Twoich zapytań i zamówień; jeśli złożyłeś za naszym pośrednictwem zamówienie i właśnie z nim związana są nasze rozmowy i korespondencja, możemy je przetwarzać na podstawie niezbędności przetwarzania w celu wykonania zawartej przez Ciebie umowy (a więc także na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
- ewidencji naszej korespondencji wraz z Twoimi zapytaniami oraz reklamacjami i podobnymi wiadomościami, abyśmy mogli sprawdzić, czy odpowiadamy na nie prawidłowo i na czas;o wykazania, że odpowiedzieliśmy na Twoją wiadomość, na przykład, kiedy coś zamówisz lub złożysz reklamację tą drogą - w celu obrony naszych praw i dochodzenia roszczeń z tytułu prowadzonej przez nas działalności gospodarczej oraz prowadzenia naszych wewnętrznych rejestrów oraz dla celów ewentualnej kontroli;
- analizy naszej wzajemnej korespondencji, aby poprawić jakość naszych usług.

Jeśli za naszym pośrednictwem będziesz rezerwował jakąkolwiek usługę i/lub zawrzesz jakąkolwiek umowę, naszą korespondencję z Tobą przechowujemy przez okres przedawnienia roszczeń z tyt. niezgodności imprezy turystycznej, czyli 3 lata, wydłużony o okres jednego roku po jego wygaśnięciu, biorąc pod uwagę możliwość wystąpienia z roszczeniem przeciwko nam na koniec okresu przedawnienia oraz czas potrzebny na doręczenie nam pozwu lub innych dokumentów przez stosowne organy. W przypadku wszczęcia postępowania sądowego, administracyjnego lub innego przetwarzamy Twoje dane osobowe w zakresie do tego niezbędnym przez cały okres trwania takiego postępowania i do końca okresu przedawnienia po zakończeniu postępowania.

C.7. Jeśli subskrybujesz nasz newsletter
Jeśli wyrazisz chęć subskrypcji naszego newslettera , będziemy przetwarzać Twoje dane kontaktowe na podstawie niezbędności przetwarzania w celu realizacji zamówionej przez Ciebie usługi newslettera (czyli wykonania zawartej przez nas umowy – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO). W tym celu przetwarzamy Twoje dane osobowe, dopóki nie zrezygnujesz z newslettera.

KTO PRZETWARZA TWOJE DANE OSOBOWE I KOMU JE PRZEKAZUJEMY.

W przypadkach opisanych w Dlaczego przetwarzamy Twoje dane osobowe, jak długo przetwarzamy Twoje dane i jaką mamy ku temu podstawę przetwarzamy Twoje dane osobowe jako administrator lub podmiot przetwarzający Organizatora turystyki, z którym zawierasz umowę za naszym pośrednictwem lub dostawcy usługi turystycznej lub też Ubezpieczyciela, z którym za naszym pośrednictwem zawierasz ubezpieczenie na czas Twojej imprezy turystycznej lub usługi turystycznej.
Oprócz Organizatorów turystyki i innych usługodawców oraz Ubezpieczyciela (AXA Assitance - Inter Partner Assistance S.A. Oddział w Polsce z siedzibą w Warszawie), którzy w zakresie świadczonych przez siebie usług, a także dotyczących tych usług reklamacji, są administratorami Twoich danych, możemy również przekazać Twoje dane osobowe innym podmiotom, które pełnią rolę administratora, tj.:

- partnerom obsługującym systemy płatności w celu wykonania płatności, zwłaszcza w związku z płatnością kartą, głównie spółkom Blue Media SA z siedzibą w Sopocie (81-717) przy ul. Haffnera 6 REGON 191781561 (polityka prywatności tej firmy jest dostępna tutaj: https://bluemedia.pl/storage/app/media/Bluemedia_pl/Dokumenty/polityka-prywatnosci.pdf), Dotpay SA z siedzibą w Krakowie (30-552) przy ul. Wielickiej 72, REGON 240770255 (polityka prywatności tej firmy jest dostępna tutaj: https://www.dotpay.pl/polityka-cookies/), PayPro SA z siedzibą w Poznaniu (60-327) przy ul. Kanclerskiej 15, REGON 301345068 (polityka prywatności tej firmy jest dostępna tutaj: https://www.przelewy24.pl/storage/app/media/pobierz/polityka-prywatnosci.pdf);
- organom publicznym uprawnionym do otrzymania danych osobowych na podstawie przepisów prawa,o organom publicznym uprawnionym do otrzymania danych osobowych na podstawie przepisów prawa,
- na podstawie Twojej zgody sieciom reklamowym i społecznościowym, zgodnie z opisem części Korzystanie z plików cookies i innych technologii, przekazanie danych do sieci reklamowych i społecznościowych, a mianowicie:
- Google Ireland Limited (nr rej.: 368047), z siedzibą Gordon House, Barrow Street, Dublin 4, Irlandia; polityka prywatności tej firmy jest dostępna tutaj: https://policies.google.com/technologies/ads
- Facebook Ireland Limited, z siedzibą 4 Grand Canal Square, Grand Canal Harbour, Dublin 2, D02 X525, Irlandia; polityka prywatności tej firmy jest dostępna tutaj: https://pl-pl.facebook.com/privacy/policy/?entry_point=data_policy_redirect&entry=0 
- Criteo GmbH, z siedzibą Gewürzmühlstraße 11, 80538 Monachium, Niemcy; polityka prywatności tej firmy jest dostępna tutaj: https://www.criteo.com/privacy/

Korzystamy również z usług innych podmiotów przetwarzających, które przetwarzają dane osobowe wyłącznie zgodnie z naszymi instrukcjami i do celów opisanych w części Dlaczego przetwarzamy Twoje dane osobowe, jak długo przetwarzamy Twoje dane i jaką mamy ku temu podstawę. Do takich podmiotów przetwarzających należą:

a) Współpracujący z nami franczyzobiorcy, którzy zapewniają działanie naszych Punktów Obsługi Klienta (fPOK);
b) dostawcy usług w chmurze i inni dostawcy usług IT i technicznych, tacy jak: Microsoft Ireland Operations Limited, Attn: Data Protection Officer, One Microsoft Place, South County Business Park, Leopardstown, Dublin 18, Irlandia oraz Google Ireland Limited (nr rej.: 368047), z siedzibą w Gordon House, Barrow Street, Dublin 4, Irlandia;
c) usługodawcy z zakresu badań, analiz i statystyk, podmioty organizujące akcje marketingowe, operatorzy narzędzi marketingowych, tacy jak Google Analytics (Google Inc. z siedzibą w USA), Google Adwords (Google Inc. z siedzibą w USA), MS Clarity z siedzibą w USA, Samba.ai z siedzibą w Pradze,New Relic Inc. z siedzibą w USA, Criteo GmbH z siedzibą we Francji, Awin Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, Live Call Sp. z o.o. z siedzibą w Sochaczewie,LiveChat Software S.A z siedzibą we Wrocławiu, Facebook Inc z siedzibą w USA lub Facebook Ireland z siedzibą w Irlandii, TrustMate (Krajowy Rejestr Opinii S.A. z siedzibą we Wrocławiu), którzy pomagają nam optymalizować witrynę i personalizować treści i oferty dla Ciebie;
d) dostawcy narzędzi do zarządzania połączeniami telefonicznymi i narzędzi do ich nagrywania, w szczególności; T-Mobile Polska, REGON ; LinuxBox.cz, s.r.o., REGON 25862782;
e) dostawcy narzędzi do komunikacji SMS i narządzi do czatów, którzy przetwarzają dane osobowe w celu pośredniczenia w naszej komunikacji z Tobą.

Ponadto odbiorcami Twoich danych są dostawcy usług zaopatrujący nas w rozwiązania techniczne, organizacyjne oraz związane z zarządzeniem naszą firmą (w szczególności firmy kurierskie i pocztowe) oraz dostawcy usług prawnych i doradczych oraz wspierający nas w dochodzeniu należnych roszczeń oraz obrony naszych praw (w szczególności kancelarie prawne, podatkowe, firmy windykacyjne).

Z JAKICH ŹRÓDEŁ OTRZYMUJEMY TWOJE DANE OSOBOWE?

W większości przypadków dane osobowe, które przetwarzamy, przekazujesz nam przy składaniu zamówień za naszym pośrednictwem, tworząc konto klienta i korzystając z niego lub podczas innego kontaktu z nami. Dane osobowe pozyskujemy także przez monitorowanie Twojego zachowania na naszej stronie i podczas czytania wiadomości od Ciebie, nagrywając rozmowy na call center. Możemy również uzyskać Twoje dane osobowe od osoby trzeciej rezerwującej imprezę, usługę turystyczną lub ubezpieczenie na Twoją rzecz.

Jeśli zawierasz za naszym pośrednictwem umowę z Organizatorem turystyki, innym usługodawcą lub Ubezpieczycielem lub kupujesz u nas kartę podarunkową możemy przy okazji Twojej płatności w związku z zawarciem tych umów otrzymać dodatkowe dane od banków oraz innych naszych partnerów realizujących systemy płatnicze, zapewniających sprzedaż ratalną, np. dane Twojego numeru konta lub informację o pomyślnym dokonaniu płatności.

PRZEKAZYWANIE DANYCH POZA EUROPEJSKI OBSZAR GOSPODARCZY

Twoje dane osobowe przekazywane podmiotom, o których mowa w części Kto przetwarza Twoje dane osobowe i komu je przekazujemy? mogą być przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy do odbiorców danych w oparciu o odpowiednie zabezpieczenia prawne, którymi są standardowe klauzule umowne ochrony danych osobowych zatwierdzone przez Komisję Europejską. W przypadku przekazywania danych z Europy do USA niektóre podmioty tam zlokalizowane mogą dodatkowo zapewniać odpowiedni stopień ochrony danych w ramach tzw. programu Data Privacy Framework (więcej informacji na ten temat pod adresem: https://www.dataprivacyframework.gov/s/ ).

DOBROWOLNOŚĆ PODANIA DANYCH

Nie obligujemy Cię do przekazania nam swoich danych osobowych. Przekazujesz je dobrowolnie, pamiętaj jednak, że jest to niezbędne, abyśmy mogli pośredniczyć w zawarciu przez Ciebie umowy o udział w imprezie turystycznej z organizatorem turystyki czy umowy ubezpieczenia podróżnego z Ubezpieczycielem oraz, jeśli wyrazisz taką chęć, przesyłać Ci nasz: np. Newsletter lub inne świadczone przez nas usługi drogą elektroniczną, a także kontaktować się z Tobą telefonicznie.

PROFILOWANIE I AUTOMATYZACJA

Twoje dane będą przetwarzane przez nas w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania, jednak decyzje wiążące nie będą zautomatyzowane. Nie będzie to również wywoływać wobec Ciebie żadnych skutków prawnych lub w podobny sposób istotnie wpływać na Twoją sytuację. Oznacza to, że informacje, które otrzymasz od nas np. w Newsletterze lub treści, które pokazujemy Ci na naszej stronie i w wyświetlanych reklamach, mogą być powiązane z tym, w jaki sposób korzystałeś z serwisu www.travelplanet.pl (na przykład z wycieczkami, które obejrzałeś czy preferencjami, które wybrałeś w wyszukiwarce). Dzięki temu będziemy mogli lepiej dopasować treść naszych usług świadczonych drogą elektroniczną do Twoich preferencji, potrzeb i zainteresowań. Więcej na ten temat możesz przeczytać w części Dlaczego przetwarzamy Twoje dane osobowe, jak długo przetwarzamy Twoje dane i jaką mamy ku temu podstawę?.

JAKIE SĄ TWOJE PRAWA PODCZAS PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH?

Tak jak my mamy swoje prawa i obowiązki podczas przetwarzania Twoich danych osobowych, także i Ty masz pewne prawa podczas przetwarzania Twoich danych osobowych. Do tych praw należy:

Prawo dostępu do danych
Mówiąc prościej, masz prawo wiedzieć, jakie dane o Tobie przetwarzamy, w jakim celu, przez jaki okres, gdzie Twoje dane osobowe pozyskujemy, komu je przekazujemy, kto poza nami je przetwarza i jakie masz inne prawa powiązane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych. O tym wszystkim można się dowiedzieć w tym dokumencie Dlaczego przetwarzamy Twoje dane osobowe, jak długo przetwarzamy Twoje dane i jaką mamy ku temu podstawę? Jeśli jednak nie masz pewności, które dane osobowe przetwarzamy na Twój temat, możesz poprosić nas o potwierdzenie, czy dane osobowe dotyczące Ciebie są przez nas przetwarzane, a jeśli tak, masz prawo dostępu do tych danych osobowych. Zgodnie z prawem dostępu możesz zwrócić się o kopię przetwarzanych danych osobowych. Pierwszą kopię udostępnimy bezpłatnie, a kolejne kopie - za opłatą.

Prawo do sprostowania danych
Błądzić to rzecz ludzka. Jeśli okaże się, że przetwarzane przez nas dane osobowe są niedokładne lub niekompletne, masz prawo do ich poprawienia lub uzupełnienia bez zbędnej zwłoki.

Prawo do usunięcia danych
W niektórych przypadkach masz prawo do usunięcia swoich danych osobowych. Twoje dane osobowe zostaną usunięte bez zbędnej zwłoki, jeśli zostanie spełniony jeden z następujących powodów:

- nie potrzebujemy już Twoich danych osobowych do celów, dla których je przetwarzaliśmy;
- odwołasz swoją zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym dotyczy to danych, dla których Twoja zgoda jest konieczna i nie mamy żadnego innego powodu, dla którego musimy kontynuować przetwarzanie takich danych;
- wykorzystasz swoje prawo do sprzeciwienia się przetwarzaniu (patrz poniżej: Prawo do sprzeciwu przetwarzania) dla danych osobowych, które przetwarzamy w oparciu o nasze prawnie uzasadnione interesy, i stwierdzimy, że nie mamy już uzasadnionych interesów będących podstawą takiego przetwarzania lub
- uważasz, że nasze przetwarzanie danych osobowych przestało być zgodne z ogólnie obowiązującymi przepisami.

Pamiętaj jednak, że nawet jeśli będzie to dotyczyć jednego z tych powodów, nie oznacza to, że natychmiast usuniemy wszystkie Twoje dane osobowe. Prawo to nie ma zastosowania, jeśli przetwarzanie Twoich danych osobowych pozostaje niezbędne do wypełnienia naszych obowiązków wynikających z przepisów prawa lub obrony naszych praw i dochodzenia roszczeń z tytułu prowadzonej przez nas działalności gospodarczej (patrz Dlaczego przetwarzamy Twoje dane osobowe, jak długo przetwarzamy Twoje dane i jaką mamy ku temu podstawę?).

Prawo do ograniczenia przetwarzania

W niektórych przypadkach możesz skorzystać z prawa do ograniczenia przetwarzania danych osobowych. Prawo to pozwala w określonych przypadkach wymagać, aby doszło do oznakowania Twoich danych osobowych i aby dane te nie były przedmiotem żadnych dalszych operacji przetwarzania – w tym przypadku jednak nie na zawsze (jak w przypadku prawa do usunięcia), ale na ograniczony czas. Musimy ograniczyć przetwarzanie danych osobowych, gdy:

- kwestionujesz prawdziwość danych osobowych - zanim ustalimy, które dane są prawidłowe;
- przetwarzamy Twoje dane osobowe bez wystarczającej podstawy prawnej (np. ponad ramy tego, co musimy przetworzyć), ale przed usunięciem takich danych będziesz miał możliwość ograniczenia ich przetwarzania (np. jeśli spodziewasz się, że w przyszłości udzieliłbyś nam takich danych);
- nie potrzebujemy już Twoich danych osobowych dla wyżej wymienionych celów przetwarzania, ale potrzebujesz ich do wykonywania swoich praw lub obrony roszczeń, lub
- podniesiesz sprzeciw wobec przetwarzania. Prawo do sprzeciwu jest szczegółowo opisane poniżej w części Prawo do złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania. Jeśli Twój sprzeciw jest uzasadniony, jesteśmy zobowiązani do ograniczenia przetwarzania Twoich danych osobowych.

Prawo do przenoszenia danych

Masz prawo uzyskać od nas wszystkie swoje dane osobowe, które nam przekazałeś, a które przetwarzamy na podstawie Twojej zgody i na podstawie niezbędności w celu zawarcia lub realizacji umowy. Twoje dane osobowe przekażemy Ci w ustrukturyzowanym, powszechnie stosowanym i czytelnym formacie. Abyśmy mogli łatwo odpowiedzieć na Twój wniosek, przenoszenie umożliwiamy w zakresie tylko tych danych, które przetwarzamy w sposób zautomatyzowany w naszych elektronicznych bazach danych.

Prawo do złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania

Masz prawo do złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych w oparciu o nasz uzasadniony interes (patrz część Dlaczego przetwarzamy Twoje dane osobowe, jak długo przetwarzamy Twoje dane i jaką mamy ku temu podstawę?). W przypadku działań marketingowych nie będziemy już przetwarzać Twoich danych; w innych przypadkach zrobimy to, jeśli nie będziemy mieli istotnych uzasadnionych powodów, aby kontynuować takie przetwarzanie.

Prawo do złożenia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych

Jeśli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane osobowe nielegalnie lub z naruszeniem ogólnie obowiązujących przepisów prawa, możesz złożyć skargę do organu nadzorczego. Skargę wobec przetwarzania przez nas danych osobowych możesz złożyć do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.

W JAKI SPOSÓB MOŻNA KORZYSTAĆ Z INDYWIDUALNYCH PRAW?

W przypadku wszelkich spraw związanych z przetwarzaniem danych osobowych możesz skontaktować się z Inspektorem ochrony danych osobowych w Travelplanet.pl pod adresem e-mail: daneosobowe@travelplanet.pl.
Rozpatrzymy Twoją prośbę bez zbędnej zwłoki, maksymalnie w ciągu 30 dni. W wyjątkowych okolicznościach, zwłaszcza ze względu na złożoność Twojego wniosku, mamy prawo przedłużyć ten okres o kolejne dwa miesiące. Oczywiście poinformujemy Cię o takim ewentualnym przedłużeniu i jego uzasadnieniu

INSPEKTOR OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH W TRAVELPLANET.PL

Osobą, która w naszej firmie opiekuje się danymi osobowymi jest Inspektor Ochrony Danych – Anna Gaj. We wszelkich sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych możesz skontaktować się z nim mailowo: daneosobowe@travelplanet.pl

Niniejsza klauzula informacyjna obowiązuje od dnia 02.01.2024 r.