Koronawirus a wczasy – informacje, pytania i odpowiedzi

Najczęściej zadawane pytania dotyczące wyjazdów w związku z pandemią koronawirusa (SARS-COVID-19)

 

Drodzy Klienci,

Poniżej zamieszczamy odpowiedzi na pytania, które najczęściej trafiają do nas w związku ogłoszeniem stanu epidemii spowodowanego rozprzestrzenianiem się koronawirusa. Zależy nam, aby otrzymywali Państwo bieżące i najbardziej wyczerpujące odpowiedzi na wszelkie pytania, dlatego cały czas monitorujemy sytuację i przekazujemy najbardziej aktualne informacje. Jako wiodący multiagent turystyczny w Polsce, cały czas pozostajemy w kontakcie ze wszystkimi touperatorami i przekazujemy najświeższe komunikaty. Mamy nadzieję, że poniższe odpowiedzi rozwieją wątpliwości związane z rezerwacjami wakacji. Pozostajemy do Państwa dyspozycji,

Zespół Travelplanet.pl


Koronawirus – FAQ (najczęściej zadawane pytania)


Sprawdź informacje dotyczące wyjazdów od poszczególnych touroperatorów (kliknij)


1. Moja wycieczka została odwołana. Co mogę teraz zrobić?

Zachęcamy do skorzystania z możliwości jakie oferują Organizatorzy i wykorzystanie szansy na upragniony wypoczynek w innym terminie. Po więcej szczegółów prosimy kliknąć TUTAJ.

Zgodnie z ustawą z dnia 31 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych Organizatorzy przygotowali 3 możliwości, a są to zazwyczaj:

  • zmiana terminu wyjazdu,
  • zwrot w postaci voucheru na przyszłe wakacje
  • zwrot gotówki w terminie 180 dni.

Decyzja co do wyboru pozostaje w gestii każdego klienta.

Szczegóły na temat korzyści poszczególnych rozwiązań znajdują się poniżej


2. Co mogę zyskać na tym, że mój wyjazd został anulowany z powodu epidemii COVID19?

Jest sporo możliwości, które otwierają się przed Państwem. Każdy z Organizatorów przygotował własny pakiet opcji.Prosimy wybrać organizatora swojego wyjazdu, aby poznać możliwości z jakich możecie Państwo skorzystać
[ostatnia aktualizacja 8.04.2020] – SPRAWDŹ (KLIKNIJ)

Oczywiście chętnie pomożemy wybrać najkorzystniejszą dla Państwa opcję i przedstawimy szczegółową ofertę w nowym terminie.Jesteśmy do Państwa dyspozycji codziennie w godzinach 8:00-22:00

telefonicznie 71 771 76 55
mailowo sok@travelplanet.pl


3. Czy mogę zmienić termin wyjazdu jeśli moja wycieczka została odwołana? Jak wygląda taka procedura?

Tak – to możliwe. Zachęcamy do zmiany terminu wyjazdu na bardziej odpowiedni – zyskując tym samym więcej niż to możliwe podczas trwających promocji. Każdy z organizatorów przygotował osobne pakiety możliwości dla klientów. Ze szczegółami możecie Państwo zapoznać się klikając tutaj

Przypominamy, że jeśli Państwa wycieczka została odwołana, skontaktujemy się z Państwem i zaproponujemy wybór alternatywnej oferty.

4. Odwołałam wycieczkę zanim ogłoszono epidemię, ale gdybym tego nie zrobiła – nie odbyłaby się ze względu na epidemię. Czy dostanę zwrot pieniędzy?

Nie. W momencie odwołania wycieczki miały zastosowanie warunki zawarte w Ogólnymi Warunkami Uczestnictwa.Dopiero ogłoszenie przez rząd epidemii oraz specustawa dały podstawy do zwrotów w takiej sytuacji.

5. Jak uzyskać zwrot gotówki za wyjazd odwołany z powodu koronawirusa?

Zwrot gotówki wymaga pisemnego odstąpienia od umowy o świadczeniu usług turystycznych.

Warto pamiętać, że zgodnie art. 15k ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych. Odstąpienie od umowy o świadczenie usług turystycznych jest skuteczne z mocy prawa po upływie 180 dni od jego dokonania. W praktyce oznacza to, że umowa zostaje rozwiązana 180. dnia od zgłoszenia rezygnacji. Dopiero od tego czasu liczony jest 14-dniowy czas realizacji zwrotu środków. Od momentu wysłania pisemnego odstąpienia do zwrotu pieniędzy na konto minie nawet 194 dni (ponad pół roku).

Dlatego przed podjęciem decyzji warto rozważyć pozostałe możliwości oferowane przez Organizatorów. Ofertę swojego Organizatora znajdziecie Państwo sprawdzić tutaj

6. Co bardziej się opłaca- zmiana terminu – czy zwrot gotówki?

Klientom, którzy zastanawiają się nad najkorzystniejszą opcją w pierwszej kolejności doradzamy zmianę terminu. Organizatorzy przygotowali szereg udogodnień, które pozwolą cieszyć się wyjazdem w nowym terminie lub miejscu. W dodatku w cenie, o którą ciężko byłoby nawet podczas promocji.

Wahającym się polecamy wymianę na voucher, który daje czas na spokojne planowanie wakacji i wykorzystanie go w najkorzystniejszym dla nas momencie. W większości przypadków na podjęcie decyzji jest cały rok, a u niektórych Organizatorów możemy liczyć np. na 105% wartości wpłaconych środków zwroconych w postaci vouchera.

Zwrot gotówki to rozwiązanie pewne, ale wymagające sporej cierpliwości – w świetle przepisów zwrot na konto może potrwać nawet do 194 dni. W sytuacji, w której epidemia zostanie opanowana, a granice otwarte – możecie Państwo wciąż czekać na zwrot środków zamiast wypoczywać na plaży.

Szczegółowe możliwości znajdują się tutaj

7. Czekam na zwrot wpłaconych środków pieniężnych. Dlaczego to tak długo trwa?

Spółka Travelplanet.pl S.A. jest agentem turystycznym i pośredniczy w sprzedaży wycieczek na podstawie umowy agencyjnej zawartej z Organizatorem. Na podstawie umowy agencyjnej jesteśmy upoważnieni do pobierania wpłat, oraz rozliczania ich z Organizatorem, ale nie mamy do tych środków tytułu prawnego, pozwalającego na dysponowanie bez zgody Organizatora. Pobrane wpłaty od chwili przyjęcia do czasu rozliczenia z biurem podróży są własnością Organizatora i agent może nimi rozporządzać wyłącznie w zakresie i zgodnie z umową agencyjną, z poszanowaniem przepisów prawa. Prosimy mieć na uwadze, że w obecnej sytuacji czas oczekiwania na zwrot wpłaconych środków z anulowanych rezerwacji może się wydłużyć na co jako pośrednik sprzedaży nie mamy wpływu.

Dodatkowo – w świetle ustawy z dnia marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych ustawodawca przewidział 180 dni na dokonanie zwrotu przez Organizatora. Prosimy o cierpliwość lub ponowne rozważenie możliwości, które przygotowali Organizatorzy.

8. Mam zarezerwowany wyjazd na koniec maja. Na ile przed wylotem dowiem się o tym, że moje wakacje zostały odwołane, mając na uwadze aktualną sytuację?

Wszelkie rezerwację mające się odbyć w najbliższym czasie, są na bieżąco weryfikowanie wraz z zaistniałą sytuacją, która dyktuje sposób działania organizatorów wycieczek. Niektórzy organizatorzy dla rezerwacji mających wylot w niedługim czasie przygotowali szczególne możliwości zmian. Kontaktujemy się mailowo z naszymi klientami w kolejności rozpoczęcia planowanego urlopu – od najbliższego. Najbardziej aktualne informacje znajdziecie Państwo tutaj

9. Czy mogę zrezygnować z wczasów, które są zaplanowane za kilka miesięcy? Czy w takim wypadku odzyskam zaliczkę?

W sytuacji, kiedy rozważamy rezygnację z wakacji mających odbyć się za kilka miesięcy polecamy zapoznać się z Ogólnymi Warunkami Uczestnictwa. Dokument ten, dołączony do umowy, wskazuje kiedy i jakie koszty poniesiemy (przed wylotem). Będą one różne w zależności od organizatora i wycieczki – w niektórych przypadkach koszty będą podobne, w przypadku rezygnacji natychmiastowej i anulacji dopiero na ok. 30 -40 dni przed wylotem (w zależności od Organizatora). Wstrzymując się z podjęciem decyzji do tego czasu – nic się nie traci. W momencie podjęcia ostatecznej decyzji o rezygnacji z wyjazdu, który zaplanowany jest na odległy termin, koszty są zgodne z obowiązującymi Ogólnymi Warunkami Uczestnictwa.

10. Mam wykupione ubezpieczenie dodatkowe w Travelplanet.pl (AXA). Czy pokrywa ono koszty leczenia na wypadek ewentualnego zachorowania?

Ubezpieczenie działa na okoliczność nieprzewidzianych zdarzeń – nie chroni, więc przypadków, które były do przewidzenia lub które znane były przed zawarciem umowy ubezpieczenia. Z tego powodu wszelkie polisy zakupione po 11.03.2020 r. nie będą obejmowały zdarzeń związanych z pandemią koronawirusa, zgodnie w wyłączeniami odpowiedzialności, znajdującymi się w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia (OWU). Ochrona w zakresie kosztów leczenia w odniesieniu do zachorowań na COVID-19 nadal będzie świadczona, jeśli ubezpieczona podroż rozpoczęła się przed wydaniem przez WHO oświadczenia o pandemii.

Niezależnie od powyższego, OWU przewidują wyłączenie odpowiedzialności Ubezpieczyciela w odniesieniu do podroży rozpoczętych po wydaniu ostrzeżenia MSZ dla danego regionu. Ubezpieczyciel przewidział niniejszą klauzulę w celu zabezpieczenia się przed szkodami masowymi i niemożnością realizacji świadczeń na obszarach niebezpiecznych, o specjalnym reżimie organizacyjnym. W praktyce oznacza to, że żadna polisa zawarta po 13.03.2020 r. do momentu zmiany rekomendacji MSZ nie zapewnia ochrony ubezpieczeniowej Klientom w każdym zdarzeniu ubezpieczeniowym, nawet tym nie związanym z COVID-19.

11. Czy ubezpieczenie działa podczas obowiązkowej kwarantanny poza granicami Polski?

Ubezpieczenie podróżne nie obejmuje przypadków, gdy klient bez dolegliwości zdrowotnych przebywający za granicą, zostanie objęty profilaktyczną kwarantanną. W takiej sytuacji, jeśli pierwotnie planowany czas podróży/ochrony ubezpieczeniowej minął, Ubezpieczyciel dopuszcza możliwość zawarcia nowej polisy w celu kontynuacji ochrony.

12. Biuro podróży u którego wykupiłem wycieczkę zawiesiło wyjazd. Co to oznacza?

Oznacza to, że aktualna sytuacja uniemożliwiła realizację wyjazdu, w związku z czym organizator daje możliwość zmiany wykupionych wakacji np. na inny termin. Szczegółowe informacje oraz instrukcje otrzymają Państwo w komunikacie skierowanym bezpośrednio do Państwa rezerwacji.

13. Korzystałam z promocji chargeback – co się stanie jeśli anuluję wyjazd?

Zgodnie z interpretacją PZOT i OSAT zwrot środków w ramach promocji chargeback będzie możliwy dopiero po skutecznej anulacji wyjazdu. Oznacza to, że na zwrot środków można liczyć najwcześniej po 180 dniach.

Dlatego warto skorzystać z innych możliwości, takich jak zmiana terminu wyjazdu lub zwrot w postaci vouchera na wakacje. Szczegóły oferty jakie przygotowali Organizatorzy znajdziecie Państwo TUTAJ

14. Jakie jest stanowisko Traveplanet.pl w obecnej sytuacji koronawirusa?

Sytuacja z jaką mierzy się obecnie cały świat jest kryzysowa. Wszystkim nam towarzyszą obawy w związku z tym co przyniesie przyszłość, dlatego dokładamy wszelkich starań, aby pomóc Państwu w tej trudnej sytuacji. Jako firma pozostajemy w kontakcie z Tour Operatorami, aby dostarczać Państwu informacji na temat aktualnych stanowisk wszystkich organizatorów z którymi współpracujemy, w tym największych na polskim rynku biur: TUI, Itaka czy Coral Travel

Na bieżąco śledzimy również komunikaty Ministerstwa Zdrowia, Ministerstwa Spraw Zagranicznych, Głównego Inspektora Sanitarnego oraz projekty ustaw i rozporządzenia proponowane przez Rząd. Trzymamy rękę na pulsie, aby na bieżąco realizować Państwa interesy.

Nasi konsultanci na bieżąco obsługują Państwa zapytania dotyczące zmian terminów imprez turystycznych oraz formalności związane z anulacjami i zwrotami kosztów. Dokładamy wszelkich starań, aby dostarczać Państwu sprawdzonych informacji w możliwie najkrótszym czasie.

Jesteśmy do Państwa dyspozycji codziennie w godzinach 8:00-22:00

telefonicznie 71 771 76 55

mailowo sok@travelplanet.pl

Przypominamy, że Travelplanet.pl jako agent turystyczny nie jest stroną umowy zawartej między Państwem, a Organizatorem wycieczki. Oznacza to, że obsługujemy procesy związane ze zmianami w rezerwacjach, procesem anulacji imprezy turystycznej i zwrotem kosztów. Nie mamy niestety możliwości dokonania zmian w warunkach umowy.


Informacje dotyczące wyjazdów od poszczególnych touroperatorów:
[ostatnia aktualizacja 27.05.2020]

    • TUI: imprezy turystyczne zostały odwołane do 30.06 (nie dotyczy przelotów rejsowych oraz dojazdu własnego w Polsce)
    • Itaka: wszystkie loty do 30.06.2020 zostały odwołane
    • Rainbow: wszystkie loty do 30.06.2020 zostały odwołane
    • Sun&Fun: wszystkie wyloty do 16.05 zostały odwołane
    • ETI: zostały odwołane loty do Egiptu z datą wylotu do 30.06.2020
    • Coral Travel: wszystkie loty do 26.06.2020 zostały odwołane
    • Exim Tours: przeloty czarterowe zostały odwołane do 30.06.2020
    • Grecos Holiday: wszystkie loty do 30.06.2020 zostały odwołane
    • Best Reisen: odwołane loty do Bułgarii, Egiptu, Turcji i Tunezji do 30.06.2020. Rezerwacje na pozostałe kierunki są rozpatrywane indywidualnie w zależności od linii lotniczych
    • Funclub:częściowo wycieczki do 21.05.2020 zostały odwołane
    • Rego-Bis: wszystkie wyjazdy do 29.06.2020 zostały zawieszone
    • Ecco Holiday: wszystkie loty do 15.06.2020 zostały odwołane
    • Yobboo: wszystkie wyloty do 30.06 zostały odwołane
    • Prima Holiday:przeloty czarterowe do dnia 15.06.2020 zostały zawieszone
    • Top Touristik: wszystkie wyjazdy do 30.06.2020 zostały odwołane
    • Oskar: wszystkie wyjazdy do 14.06.2020 zostały odwołane
    • Almatur: wszystkie wyjazdy do 18.06.2020 zostały zawieszone
    • Index – wszystkie wyjazdy do 14.06 zostały odwołane
    • Onholidays: wszystkie wyjazdy do 30.06.2020

ODPOWIEDZI ZWIĄZANE Z ANULACJĄ WYCIECZKI U RÓŻNYCH TOUROPERATORÓW

Prosimy wybrać organizatora swojego wyjazdu, aby poznać możliwości z jakich możecie Państwo skorzystać:

1. Najkorzystniejsza: zmiana terminu wycieczki

a) Dla klientów z odwołanych lotów do 30.06
  • zmiana na dowolną imprezę w sezonie Zima 2020/21
  • zmiana na dowolny kierunek / datę / lotnisko wylotu
  • możliwość skorzystania z promocji LATO2021 - zgodnie z regulaminem
  • przy zmianie wysokości zaliczki - możliwość zapłacenia różnicy dopiero przy II transzy płatności na 30 dni przed wylotem
  • możliwość zmiany na imprezę droższą bez dodatkowej opłaty, jednak trzeba spełnić następujące warunki: zmiana na ten sam miesiąc (np. maj 2020 na maj 2021), taka sama liczba uczestników (w tym niemowląt/dzieci/dorosłych), zmiana na ten sam hotel i te same warunki (wyżywienie, typ pokoju).
  • Zmiana na ofertę wypoczynku krajowego „Polskie Lato” na warunkach cenowych obowiązujących dla tej oferty.
b) zmiany z inicjatywy klientów (na późniejsze wyloty)
  • zmiana po cenie aktualnie obowiązującej lub z dnia dokonania rezerwacji
  • zmiany możliwe bez opłaty manipulacyjnej dla rezerwacji opartych na przelocie rejsowym, czarterowym oraz autokarze
  • zmiany możliwe na dowolny termin/kierunek/sezon
  • przy zmianie na ofertę LATO21 możliwoć skorzystania z wszystkich warunków promocji zgodnie z regulaminem sprzedaży tej oferty
  • przy zmianie wysokości zaliczki - możliwość zapłacenia różnicy dopiero przy II transzy płatności na 30 dni przed wylotem
  • przy zmianie na imprezę droższą brak rabatów
Po więcej szczegółów prosimy o kontakt z Doradcą

2. Voucher

  • o wartości 105% wpłaconej kwoty
  • ważny przez rok od daty planowanego rozpoczęcia odwołanej wycieczki
  • na okaziciela
  • do wykorzystania na dowolną imprezę turystyczną Itaki
  • do wykorzystania na Travelplanet.pl

3. Zwrot gotówki na konto dla rezerwacji odwołanych (wyloty do 31.05)

  • Przewidywany czas zwrotu 180-194 dni - prosimy o cierpliwość
W sprawie szczegółów prosimy o kontakt z naszym Doradcą pod numerem telefonu 71 771 76 55 lub mailowo sok@travelplanet.pl

1. Najkorzystniejsza: zmiana terminu wycieczki

a) Zmiana tylko terminu wyjazdów do 30.06
  • na lipiec z zachowaniem ceny bez konieczności dopłat
  • na sierpień - Klienci otrzymają +20% na pokrycie kosztów wysokiego sezonu
  • na wrzesień/październik - Klienci otrzymają +10% na pokrycie kosztów wysokiego sezonu
  • Gwarancja Bezpłatnej Zmiany Rezerwacji do 30 dni przed wylotem GRATIS dla wszystkich klientów
b) Zmiana produktu (inny produkt, hotel, kierunek) dla wyjazdów do 31.05
  • +30% na pokrycie kosztów wysokiego sezonu w lipcu 2020
  • +20% na pokrycie kosztów wysokiego sezonu w sierpniu 2020
  • +10% na pokrycie kosztów wysokiego sezonu we wrześniu i październiku 2020
  • Gwarancja Bezpłatnej Zmiany Rezerwacji do 30 dni przed wylotem GRATIS dla wszystkich klientów.

2. Voucher dla wyjazdów do 31.05

    • ważny przez rok od daty wystawienia
    • imienny
    • do wykorzystania na dowolną imprezę turystyczną Rainbow
    • do wykorzystania na Travelplanet.pl

3. Zwrot gotówki na konto dla wyjazdów do 31.05

    • Przewidywany czas zwrotu 180-194 dni - prosimy o cierpliwość
W sprawie szczegółów prosimy o kontakt z naszym Doradcą pod numerem telefonu 71 771 76 55 lub mailowo sok@travelplanet.pl  

1. Najkorzystniejsza: zmiana terminu wycieczki

a) Dla imprez w Turcji, Egipcie, Hiszpanii, Bułgarii, Tunezji do 26.06 oraz w Grecji do 30.06
  • bezkosztowa zmiana terminu po aktualnej cenie z systemu
  • zachowując cenę z pierwotnej rezerwacji (jeśli różnica w cenie pomiędzy nową a starą rezerwacją będzie niższa niż 10%)
  • otrzymując rabat 5% na nową rezerwację (jeśli różnica w cenie pomiędzy nową a starą rezerwacją będzie wyższa niż 10%)

2. Voucher

a) Dla imprez w Turcji, Egipcie, Grecji, Hiszpanii, Bułgarii i Tunezji, które miały się odbyć do 31.05.2020
  • o wartości 110% wpłaconej kwoty
  • imienny
  • do wykorzystania na nową rezerwację w Coral Travel z wylotami do 31.10.2021
  • do wykorzystania na Travelplanet.pl

3. Zwrot gotówki na konto

  • Przewidywany czas zwrotu 180-194 dni - prosimy o cierpliwość.
W sprawie szczegółów prosimy o kontakt z naszym Doradcą pod numerem telefonu 71 771 76 55 lub mailowo sok@travelplanet.pl

1. Voucher

a) dla rezerwacji do 30.06 anulowanych ze względu na pandemię (nie dotyczy przelotów rejsowych oraz dojazdu własnego w Polsce)
  • 100% wartości wpłaconych środków
  • imienny
  • do wykorzystania przy zakupie imprez turystycznych, w tym imprez turystycznych z ofert last minute oraz innych ofert promocyjnych z oferty TUI
  • do wykorzystania na Travelplanet.pl
  • kupon jest ważny 1 rok od daty pierwotnego wyjazdu
  • kupon musi być ważny w momencie rozpoczęcia imprezy turystycznej, na którą zostaje przeznaczony
  • przypadku wybrania imprezy droższej - konieczna dopłata; w przypadku tańszej - różnica zwracana jest w formie kuponu

2. Zwrot gotówki na konto

  • dla rezerwacji do 30.06 anulowanych ze względu na pandemię (nie dotyczy przelotów rejsowych oraz dojazdu własnego w Polsce)
  • Przewidywany czas zwrotu 180-194 dni - prosimy o cierpliwość.
W sprawie szczegółów prosimy o kontakt z naszym Doradcą pod numerem telefonu 71 771 76 55 lub mailowo sok@travelplanet.plsok@travelplanet.pl

1. Najkorzystniejsza: zmiana terminu

a) Dla rezerwacji z wylotem do 31.05.2020 odwołanych z powodu pandemii
  • Zmiana na tę samą imprezę w terminie od 01.06 do 17.07.2020 - bez zmiany ceny
  • Zmiana na tę samą imprezę w terminie od 18 lipca do 31.08.2020 - z rabatem 20%
  • Zmiana na tę samą imprezę we wrześniu 2020 - z rabatem 15%
  • Zmiana na tę samą imprezę w październiku 2020 - z rabatem 10%
  • Zmiana na tę inną imprezę w terminie od 01.06 do 17.07.2020 - z rabatem 25% na droższą imprezę
  • Zmiana na inną imprezę w terminie od 18 lipca do 31.08.2020 - z rabatem 20% na droższą imprezę
  • Zmiana na inną imprezę we wrześniu 2020 - z rabatem 15% na droższą imprezę
  • Zmiana na inną imprezę we październiku 2020 - z rabatem 10% na droższą imprezę
  • Rabaty są liczone od wartości pierwotnej rezerwacji (wraz z usługami dodatkowymi, z wyłączeniem TFG)
  • Rabat jest naliczany wyłącznie przy rezerwacji w cenie wyższej od pierwotnej rezerwacji
b) Dla rezerwacji z wylotem do 1-30.06.2020 odwołanych z powodu pandemii
  • Zmiana na tę samą imprezę w terminie od 1-31.07.2020 - bez zmiany ceny
  • Zmiana na tę samą imprezę w terminie od 01-31.08.2020 - z rabatem 15%
  • Zmiana na tę samą imprezę we wrześniu 2020 - bez zmiany ceny
  • Zmiana na tę samą imprezę w październiku 2020 - bez zmiany ceny
  • Zmiana na inną imprezę w terminie od 1-31.07.2020 - z rabatem 15% na droższą imprezę
  • Zmiana na inną imprezę w terminie od 1-31.08.2020 - z rabatem 15% na droższą imprezę
  • Zmiana na inną imprezę we wrześniu lub październiku po aktualnej cenie
  • Rabaty są liczone od wartości pierwotnej rezerwacji (wraz z usługami dodatkowymi, z wyłączeniem TFG)
  • Rabat jest naliczany wyłącznie przy rezerwacji w cenie wyższej od pierwotnej rezerwacji

2. Voucher

a) Dla rezerwacji z wylotem do 30.06.2020 odwołanych z powodu pandemii
  • 120% wartości wpłaconej kwoty
  • imienny
  • ważny przez 1 rok od dni dnia rozpoczęcia imprezy turystycznej
  • do wykorzystania na imprezę turystyczną z oferty Grecos
  • do wykorzystania na Travelplanet.pl

3. Zwrot gotówki na konto

a) Dla rezerwacji z wylotem do 31.05.2020 odwołanych z powodu pandemii
  • Przewidywany czas zwrotu 180-194 dni - prosimy o cierpliwość.
W sprawie szczegółów prosimy o kontakt z naszym Doradcą pod numerem telefonu 71 771 76 55 lub mailowo sok@travelplanet.pl

1.Najkorzystniejsza zmiana terminu:

a) dla rezerwacji wakacji w Egipcie, Tunezji, Bułgarii, Turcji obsługiwanymi lotami czarterowymi do 30.06
  • zmiana terminu, długości pobytu, kierunku bez opłat manipulacyjnych
  • ceny wg aktualnego cennika
b) dla rezerwacji obsługiwanych lotami rejsowymi prosimy o kontakt z Doradcą

    2. Voucher

    • o wartości 100% wpłaconej kwoty
    • ważny przez 1 rok od planowanej daty wylotu z pierwotnej rezerwacji
    • na okaziciela
    • maksymalna data rozpoczęcia imprezy turystycznej to 2 lata od daty pierwotnie planowanego wyjazdu
    • do wykorzystania na dowolną imprezę turystyczną Best Reisen
    • do wykorzystania na Travelplanet.pl

    3. Zwrot gotówki na konto

    • Przewidywany czas zwrotu 180-194 dni - prosimy o cierpliwość.
    W sprawie szczegółów prosimy o kontakt z naszym Doradcą pod numerem telefonu 71 771 76 55 lub mailowo sok@travelplanet.pl

    1. Najkorzystniejsza: zmiana terminu wycieczki

    • Możliwość przeniesienia rezerwacji na 2021r z utrzymaniem ceny z dnia zawarcia umowy
    • Zmiany na rezerwacjach odbywają się z zachowaniem zniżki First Greece
    • Zmiana terminu w miarę możliwości oraz dostępności na pobyt w tym samym hotelu
    • Możliwość zmiany rezerwacji na nową imprezę pod warunkiem, że nie jest ona tańsza od pierwotnie zakupionej o więcej niż 5%

    2. Voucher

    • 100% wpłaconej kwoty
    • do wykorzystania przez 1 rok od jego otrzymania
    • imienny
    • do wykorzystania na dowolną imprezę turystyczną Mouzenidis
    • do wykorzystania na Travelplanet.pl

    3. Zwrot gotówki na konto

    a) Jeśli komunikat przesłany do Twojej rezerwacji nie wskazuje na bezkosztową anulację dopytaj sprzedawcy o możliwości anulowania rezerwacji.
    • Przewidywany czas zwrotu 180-194 dni - prosimy o cierpliwość.
    W sprawie szczegółów prosimy o kontakt z naszym Doradcą pod numerem telefonu 71 771 76 55 lub mailowo sok@travelplanet.pl

    1. Najkorzystniejsza: zmiana terminu wycieczki

    a) dla wyjazdów do 21.06.2020r.
    • przeniesienie wyjazdu na inny termin w sezonie 2020
    • przeniesienia na dowolną imprezę po tej samej cenie lub droższą za dopłatą według aktualnego cennika
    • Tour Operator zapewnia darmowe ubezpieczenie chroniące na wypadek zarażenia się wirusem podczas pobytu za granicą w okresie pandemii / epidemii w danym kraju
    • możliwość skorzystania z Promocji Jarmark za 1zł/osoba

    2. Voucher

    • 110% wpłaconej kwoty
    • do wykorzystania przez 1 rok od daty rozpoczęcia pierwotnej imprez
    • do wykorzystania na dowolną imprezę turystyczną Rego-Bis
    • do wykorzystania na Travelplanet.pl

    3. Zwrot gotówki na konto

    a) dla wyjazdów rozpoczynających się do 29.06
    • Przewidywany czas zwrotu 180-194 dni - prosimy o cierpliwość.
    W sprawie szczegółów prosimy o kontakt z naszym Doradcą pod numerem telefonu 71 771 76 55 lub mailowo sok@travelplanet.pl

    1. Najkorzystniejsza: zmiana terminu

    a) dla wyjazdów w terminie 15.06-30.06.2020
  • terminu i hotelu na hotele THALASSA SOUSSE 4* lub THALASSA MAHDIA 4* w dowolnym, dostępny terminie do końca sezonu 2020
  • terminu wyjazdu do dnia „odmrożenia turystyki” nie wiąże się z kosztami z tytułu zmiany. W przypadku, gdy wybrana Impreza jest droższa od pierwotnej, Organizator zaproponuje odpowiednią zniżkę, dokonując kalkulacji nowego terminu indywidualnie do każdej Umowy.
  • 2. Voucher

    a) dla rezerwacji z terminem wylotu do 15-30 czerwca
    • wartość 100% wpłaconych środków + bonus
    • bonus o wartości 100 zł/dla osoby pełnopłatnej z rezerwacji - na imprezy czarterowe będące w sprzedaży typu first minute – rezerwacja musi zostać dokonana do 31.03.2021 r. Do rezerwacji dokonanych po tym terminie nie przysługuje bonus
    • do wykorzystania przez 1 rok od daty rozpoczęcia pierwotnej imprezy
    • do wykorzystania na dowolną imprezę turystyczną Oti-Oasis obsługiwaną przez linie czarterowe
    • do wykorzystania na Travelplanet.pl

    3. Zwrot gotówki na konto

    a) dla rezerwacji do 30.06
    • Całkowity zwrot gotówki
    • Przewidywany czas zwrotu 180-194 dni - prosimy o cierpliwość.
    W sprawie szczegółów prosimy o kontakt z naszym Doradcą pod numerem telefonu 71 771 76 55 lub mailowo sok@travelplanet.pl

    1. Najkorzystniejsza: zmiana terminu na późniejszą datę

    a) dotyczy ofert z wylotem do 14.05
    • Po szczegóły prosimy o kontakt z Doradcą w sprawie szczegółów i dostępnych ofert.

    2. Voucher

    a) dotyczy ofert z wylotem do 14.05
    • 100% wpłaconej kwoty
    • do wykorzystania przez 1 rok od planowanej daty wylotu z pierwotnej rezerwacji
    • do wykorzystania na dowolną imprezę turystyczną Yobboo
    • do wykorzystania na Travelplanet.pl

    3. Zwrot gotówki na konto

    a) dotyczy ofert z wylotem do 14.05
    • Przewidywany czas zwrotu 180-194 dni - prosimy o cierpliwość.
    W sprawie szczegółów prosimy o kontakt z naszym Doradcą pod numerem telefonu 71 771 76 55 lub mailowo sok@travelplanet.pl

    1. Najkorzystniejsza: zmiana terminu

    a) dotyczy rezerwacji dokonanych przed 8 marca i odwołanych z powodu pandemii
    • możliwość zmiany imprezy na dowolną z oferty Snowtrex na sezon 2020/2021 po aktualnych cenach cennikowych
    • w przypadku imprezy droższej wymagana dopłata
    • w przypadku imprezy tańszej - możliwy zwrot w formie vouchera

    2. Voucher

      a) dotyczy rezerwacji dokonanych przed 8 marca i odwołanych z powodu pandemii
      • ważność vouchera 31.12.2021
      • w razie niezrealizowania vouchera w tym terminie, dopuszczalny jest zwrot środków
      • do wykorzystania na dowolną imprezę turystyczną Snowtrex
      • do wykorzystania na Travelplanet.pl
      W sprawie szczegółów prosimy o kontakt z naszym Doradcą pod numerem telefonu 71 771 76 55 lub mailowo sok@travelplanet.pl

    1. Najkorzystniejsza: zmiana terminu

    a) dotyczy wszystkich rezerwacji (także tych, które nie zostały odwołane z powodu pandemii)
    • bezkosztowa zmiana - brak opłat manipulacyjnych
    • po aktualnych cenach cennikowych
    • w przypadku droższych wycieczek - wymagana dopłata
    • w przypadku tańszych - zwrot w postaci vouchera

    2. Voucher

    a) dotyczy rezerwacji odwołanych z powodu pandemii
    • wartość 100% wpłaconych środków
    • imienny
    • ważny 1 rok od daty pierwotnego wyjazdu (w ciągu roku należy zarezerwować wycieczkę - jej termin może odbyć się później)
    • do wykorzystania na dowolną imprezę turystyczną Oskara
    • do wykorzystania na Travelplanet.pl

    3. Zwrot gotówki na konto

    • Przewidywany czas zwrotu 180-194 dni - prosimy o cierpliwość.
    W sprawie szczegółów prosimy o kontakt z naszym Doradcą pod numerem telefonu 71 771 76 55 lub mailowo sok@travelplanet.pl

    1. Voucher

    a) dla klientów, którzy wyrazili chęć otrzymania vouchera
    • 100% wpłaconej kwoty na poczet realizacji imprezy turystycznej
    • imienny i jednorazowy
    • na dowolny typ imprezy z dostępnej oferty Exim Tours
    • do zrealizowania na Travelplanet.pl
    • rok na zrealizowanie voucheru, czyli dokonanie rezerwacji od daty rozpoczęcia pierwotnej imprezy (impreza może odbywać się później)
    • Jeżeli nowa rezerwacja jest tańsza niż wartość vouchera Organizator nie zwraca różnicy.
    • w przypadku wykupienia droższej imprezy należy dopłacić różnicę.
    • w przypadku anulacji przez Exim Tours wyjazdu, do której został wcześniej dodany Voucher i wyboru przez Klienta innej imprezy zastępczej – Voucher nie traci ważności.
    • Rezygnacja przez Klienta z wyjazdu, do której został dodany Voucher jest równoznaczna z anulacją Voucheru. Nie ma możliwości zwrotu gotówki.
    W sprawie szczegółów prosimy o kontakt z naszym Doradcą pod numerem telefonu 71 771 76 55 lub mailowo sok@travelplanet.pl

    1. Zmiana terminu

    a) dla rezerwacji do Egiptu, które miały odbyć się do 30.06
    • bezpłatna zmiana rezerwacji na ofertę Lato 2020 lub Zima 2020/21
    • w przypadku wyboru droższej imprezy - obowiązuje dopłata

    2. Voucher

    a) dla lotów z Polski
    • 120% wpłaconych środków
    • imienny
    • ważny 1 rok od daty pierwotnego wyjazdu (w ciągu roku należy zarezerwować wycieczkę - jej termin może odbyć się później)
    • do wykorzystania na dowolną imprezę turystyczną ETI
    • do wykorzystania na Travelplanet.pl
    • może zostać przeznaczony na ofertę z wylotem z dowolnego lotniska w Polsce
    b) dla lotów spoza Polski
    • 120% wpłaconych środków
    • imienny
    • ważny 1 rok od daty pierwotnego wyjazdu (w ciągu roku należy zarezerwować wycieczkę - jej termin może odbyć się później)
    • do wykorzystania na dowolną imprezę turystyczną ETI
    • do wykorzystania na Travelplanet.pl
    • może zostać przeznaczony na ofertę z wylotem z dowolnego lotniska w Polsce lub lotniska za granicą, z którego miała odbyć się anulowana impreza

    3. Zwrot gotówki

    • Przewidywany czas zwrotu 180-194 dni - prosimy o cierpliwość.
    W sprawie szczegółów prosimy o kontakt z naszym Doradcą pod numerem telefonu 71 771 76 55 lub mailowo sok@travelplanet.pl

    1. Najkorzystniejsza: Zmiana terminu

    a) dla rezerwacji z wylotem do 30.06
    • zmiana terminu wylotu na wrzesień lub październik - zostaje utrzymana pierwotna cena rezerwacji bez żadnych dopłat (nowa rezerwacja musi być przeniesiona na tych samych warunkach tzn. bez zmian pozostają uczestnicy, trasa przelotu, destynacja, hotel, typ pokoju)
    • zmiana terminu wylotu na lipiec lub sierpień – dodatkowy rabat od aktualnych cen: 5% rabatu -Egipt, Bulgaria, Turcja, Maroko i 8% rabatu -Tunezja, Djerba
    • zmiana destynacji -5% rabatu od aktualnych cen na wszystkie dostępne destynacje niezależnie od daty wylotu do końca października 2020

    2. Voucher

    a) dla rezerwacji z wylotem do 30.06
    • o wartości 100% wpłaconej kwoty
    • imienny, ale uprawnia do zmiany wszystkich uczestników podróży na zasadach określonych w OWU
    • do wykorzystania na dowolną imprezę turystyczną Sun Fun z terminem powrotu z wakacji do 31 października 2022 r.
    • do wykorzystania na Travelplanet.pl
    • dodatkowo w przypadku rezerwacji opłaconych za pomocą vouchera do 31.01.2021 r. klient otrzyma 5% zniżki od ceny całkowitej nowej umowy. Co istotne, zniżka łączy się z rabatami,które będą obowiązywać w promocji First Call na Lato 2021, w tym np. z 2% rabatem dla stałych Klientów

    2. Zwrot gotówki na konto

    a) Dla rezerwacji do 30.06
    • bezkosztowa anulacja
    • Przewidywany czas zwrotu 180-194 dni - prosimy o cierpliwość.
    b) dla rezerwacji od 1.07
    • zgodnie z indywidualnymi wyliczeniami kosztów anulacji do konkretnej rezerwacji

    3. Zwrot gotówki

    • Przewidywany czas zwrotu 180-194 dni - prosimy o cierpliwość.
    W sprawie szczegółów prosimy o kontakt z naszym Doradcą pod numerem telefonu 71 771 76 55 lub mailowo sok@travelplanet.pl

    Oczywiście chętnie pomożemy wybrać najkorzystniejszą dla Państwa opcję i przedstawimy szczegółową ofertę w nowym terminie.

    Jesteśmy do Państwa dyspozycji codziennie w godzinach 8:00-22:00

    telefonicznie: 71 771 76 55

    mailowo: sok@travelplanet.pl


    Co robić w czasie kwarantanny? 7 pomysłów na spędzenie czasu