Koronawirus a wczasy – informacje, pytania i odpowiedzi

Najczęściej zadawane pytania dotyczące wyjazdów w związku z pandemią koronawirusa (SARS-COVID-19)

 

Drodzy Klienci,

Poniżej zamieszczamy odpowiedzi na pytania, które najczęściej trafiają do nas w związku ogłoszeniem stanu epidemii  spowodowanego rozprzestrzenianiem się koronawirusa. Zależy nam, aby otrzymywali Państwo bieżące i najbardziej wyczerpujące odpowiedzi na wszelkie pytania, dlatego cały czas monitorujemy sytuację i przekazujemy najbardziej aktualne informacje. Jako wiodący multiagent turystyczny w Polsce, cały czas pozostajemy w kontakcie ze wszystkimi touperatorami i przekazujemy najświeższe komunikaty. Mamy nadzieję, że poniższe odpowiedzi rozwieją wątpliwości związane z rezerwacjami wakacji. Pozostajemy do Państwa dyspozycji,

Zespół Travelplanet.pl


Koronawirus – FAQ (najczęściej zadawane pytania)


Sprawdź informacje dotyczące wyjazdów od poszczególnych touroperatorów (kliknij)


Moja wycieczka została odwołana w związku z zamknięciem ruchu lotniczego. Jakie muszę podjąć dalsze kroki i do kogo powinienem się zgłosić?

Jeśli  wyjazd został odwołany, na pewno zostaną Państwo poinformowani o tym telefonicznie bądź mailowo. Skontaktujemy się z Państwem zgodnie z datą zarezerwowanych wakacji – od tych najwcześniejszych. Prosimy dokładnie zapoznać się z komunikatem mailowym od organizatora, w którym będą wskazane możliwości dotyczące zmian, anulacji oraz dalszych kroków. W razie wątpliwości i dalszych pytań jesteśmy dla Państwa dostępni pod adresem sok@travelplanet.pl

Czy mogę odstąpić od umowy i odwołać wyjazd (zgodnie z art. 47 pkt. 4. ustawy o imprezach turystycznych i powiązanych imprezach turystycznych)?

Organizatorzy mając na uwadze aktualne rozporządzenia oraz zalecenia Ministerstwa Zdrowia czy też Ministerstwa Spraw Zagranicznych na bieżąco reagują na zagrożenie. To do organizatorów należy ostateczna decyzja o odwołaniu wyjazdów – Travelplanet.pl działając jako agent może przekazać Państwa dyspozycję do organizatorów i być z nimi jak i z Państwem w stałym kontakcie.

Czy mogę zmienić termin wyjazdu jeśli moja wycieczka została odwołana? Jak wygląda taka procedura?

Organizatorzy wystosowali szereg bardzo korzystnych zmian dla klientów, które są zazwyczaj niedostępne w przypadku standardowych promocji. Jeśli Państwa wycieczka została odwołana, skontaktujemy się z Państwem i zaproponujemy wybór alternatywnej oferty.

Mój wyjazd został odwołany z powodu koronawirusa. Kiedy można się spodziewać zwrotu pieniędzy za wycieczkę? Czy muszę wypełnić jakieś dokumenty?

Organizator ma obowiązek zwrotu kosztów. O szczegółach zostaną Państwo poinformowani drogą mailową, jak tylko otrzymamy konkretne wytyczne od danego biura podróży.

Czekam na zwrot wpłaconych środków pieniężnych. Dlaczego to tak długo trwa?

Spółka Travelplanet.pl S.A. jest agentem turystycznym i pośredniczy w sprzedaży wycieczek na podstawie umowy agencyjnej zawartej z Organizatorem. Na podstawie umowy agencyjnej jesteśmy upoważnieni do pobierania wpłat, oraz rozliczania ich z Organizatorem, ale nie mamy do tych środków tytułu prawnego, pozwalającego na dysponowanie bez zgody Organizatora. Pobrane wpłaty od chwili przyjęcia do czasu rozliczenia z biurem podróży są własnością Organizatora i agent może nimi rozporządzać wyłącznie w zakresie i zgodnie z umową agencyjną, z poszanowaniem przepisów prawa. Prosimy mieć na uwadze, że w obecnej sytuacji czas oczekiwania na zwrot wpłaconych środków z anulowanych rezerwacji może się wydłużyć na co jako pośrednik sprzedaży nie mamy wpływu.

Mam zarezerwowany wyjazd na koniec kwietnia. Na ile przed wylotem dowiem się o tym, że moje wakacje zostały odwołane, mając na uwadze aktualną sytuację?

Wszelkie rezerwację mające się odbyć w najbliższym czasie, są na bieżąco weryfikowanie wraz z zaistniałą sytuacją, która dyktuje sposób działania organizatorów wycieczek. Niektórzy organizatorzy dla rezerwacji mających wylot w niedługim czasie przygotowali szczególne możliwości zmian. Kontaktujemy się mailowo z naszymi klientami w kolejności rozpoczęcia planowanego urlopu – od najbliższego.

Czy mogę zrezygnować z wczasów, które są zaplanowane za kilka miesięcy? Czy w takim wypadku odzyskam zaliczkę?

W sytuacji, kiedy rozważamy rezygnację z wakacji mających odbyć się za kilka miesięcy polecamy zapoznać się z Ogólnymi Warunkami Uczestnictwa. Dokument ten, dołączany do umowy, wskazuje kiedy i jakie koszty poniesiemy (przed wylotem). Będą one różne w zależności od organizatora i wycieczki – w niektórych przypadkach koszty będą podobne, w przypadku rezygnacji natychmiastowej i anulacji dopiero na 30 dni przed wylotem. Wstrzymując się z podjęciem decyzji do tego czasu – nic się nie traci. W momencie podjęcia ostatecznej decyzji o rezygnacji z wyjazdu, który zaplanowany jest na odległy termin, koszty są zgodne z obowiązującymi Ogólnymi Warunkami Uczestnictwa.

Mam wykupione ubezpieczenie dodatkowe w Travelplanet.pl (AXA). Czy pokrywa ono koszty leczenia na wypadek ewentualnego zachorowania?

Ubezpieczenie działa na okoliczność nieprzewidzianych zdarzeń – nie chroni, więc przypadków, które były do przewidzenia lub które znane były przed zawarciem umowy ubezpieczenia. Z tego powodu wszelkie polisy zakupione po 11.03.2020 r. nie będą obejmowały zdarzeń związanych z pandemią koronawirusa, zgodnie w wyłączeniami odpowiedzialności, znajdującymi się w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia (OWU). Ochrona w zakresie kosztów leczenia w odniesieniu do zachorowań na COVID-19 nadal będzie świadczona, jeśli ubezpieczona podroż rozpoczęła się przed wydaniem przez WHO oświadczenia o pandemii.

Niezależnie od powyższego, OWU przewidują wyłączenie odpowiedzialności Ubezpieczyciela w odniesieniu do podroży rozpoczętych po wydaniu ostrzeżenia MSZ dla danego regionu. Ubezpieczyciel przewidział niniejszą klauzulę w celu zabezpieczenia się przed szkodami masowymi i niemożnością realizacji świadczeń na obszarach niebezpiecznych, o specjalnym reżimie organizacyjnym. W praktyce oznacza to, że żadna polisa zawarta po 13.03.2020 r. do momentu zmiany rekomendacji MSZ nie zapewnia ochrony ubezpieczeniowej Klientom w każdym zdarzeniu ubezpieczeniowym, nawet tym nie związanym z COVID-19.

Czy ubezpieczenie działa podczas obowiązkowej kwarantanny poza granicami Polski?

Ubezpiecznie podróżne nie obejmuje przypadków, gdy klient bez dolegliwości zdrowotnych przebywający za granicą, zostanie objęty profilaktyczną kwarantanną. W takiej sytuacji, jeśli pierwotnie planowany czas podróży/ochrony ubezpieczeniowej minął, Ubezpieczyciel dopuszcza możliwość zawarcia nowej polisy w celu kontynuacji ochrony.

Biuro podróży u którego wykupiłem wycieczkę zawiesiło wyjazd. Co to oznacza?

Oznacza to, że aktualna sytuacja uniemożliwiła realizację wyjazdu, w związku z czym organizator daje możliwość zmiany wykupionych wakacji np. na inny termin. Szczegółowe informacje oraz instrukcje otrzymają Państwo w komunikacie skierowanym bezpośrednio do Państwa rezerwacji.

Jakie jest stanowisko Traveplanet.pl w obecnej sytuacji koronawirusa?

Sytuacja z jaką mierzy się obecnie cały świat jest kryzysowa. Wszystkim nam towarzyszą obawy w związku z tym co przyniesie przyszłość, dlatego dokładamy wszelkich starań, aby pomóc Państwu w tej trudnej sytuacji. Jako firma pozostajemy w kontakcie z Tour Operatorami, aby dostarczać Państwu informacji na temat aktualnych stanowisk wszystkich organizatorów z którymi współpracujemy, w tym największych na polskim rynku biur: TUI, Itaka czy Coral Travel

Na bieżąco śledzimy również komunikaty Ministerstwa Zdrowia, Ministerstwa Spraw Zagranicznych, Głównego Inspektora Sanitarnego oraz projekty ustaw i rozporządzenia proponowane przez Rząd. Trzymamy rękę na pulsie, aby na bieżąco realizować Państwa interesy.

Nasi konsultanci na bieżąco obsługują Państwa zapytania dotyczące zmian terminów imprez turystycznych oraz formalności związane z anulacjami i zwrotami kosztów. Dokładamy wszelkich starań, aby dostarczać Państwu sprawdzonych informacji w możliwie najkrótszym czasie.

Jesteśmy do Państwa dyspozycji codziennie w godzinach 8:00-22:00

telefonicznie 71 771 76 55

mailowo sok@travelplanet.pl

Przypominamy, że Travelplanet.pl jako agent turystyczny nie jest stroną umowy zawartej między Państwem, a Organizatorem wycieczki. Oznacza to, że obsługujemy procesy związane ze zmianami w rezerwacjach, procesem anulacji imprezy turystycznej i zwrotem kosztów. Nie mamy niestety możliwości dokonania zmian w warunkach umowy.


Informacje dotyczące wyjazdów od poszczególnych touroperatorów:

  • TUI:wszystkie loty oraz zakwaterowania do 30.04.2020 zostały odwołane (nie dotyczy przelotów rejsowych)
  • Itaka: wszystkie loty do 31.05.2020 zostały odwołane
  • Rainbow: wszystkie loty do 30.04.2020 zostały odwołane
  • Sun&Fun: wszystkie wyloty do 30.04 zostały odwołane
  • ETI: zostały odwołane loty do Egiptu z datą wylotu do 30.04.2020
  • Coral Travel: wszystkie loty do 30.04.2020 zostały odwołane
  • Exim Tours: wszystkie rezerwacje do 24.04.2020 zostały zawieszone, do Grecji do 30.04.2020
  • Grecos Holiday: wszystkie loty do 30.04.2020 zostały zawieszone
  • Best Reisen: odwołane loty do Bułgarii, Egiptu, Turcji i Tunezji do 30.04.2020. Rezerwacje na pozostałe kierunki są rozpatrywane indywidualnie w zależności od linii lotniczych
  • Funclub: wszystkie wycieczki do 15.04.2020 zostały odwołane
  • Rego-Bis: wszystkie wyjazdy do 30.04.2020 zostały zawieszone
  • Ecco Holiday: wszystkie loty do 19.04.2020 zostały odwołane
  • Yobboo: wszystkie wyloty do 13.04 zostały odwołane
  • Prima Holiday:wszystkie loty od kwietnia do maja  rozpatrywane są indywidualnie w zależności od kierunku i linii lotniczych
  • Top Touristik: wszystkie wyjazdy do 30.04.2020 zostały odwołane
  • Oskar: wszystkie wyjazdy do 13.04.2020 zostały odwołane
  • Konsorcjum Biur Podróży: wszystkie wyloty do 10.04.2020 zostały zawieszone
  • Almatur: wszystkie wyjazdy do 15.05.2020 zostały zawieszone
  • Index – wszystkie wyjazdy do 03.05 zostały odwołane

Informujemy również, że zgodnie z wytycznymi Ministerstwa:

  • dozwolone będą międzynarodowe lotnicze połączenia czarterowe
  • Klienci będący obecnie za granicą będą mogli wrócić do kraju
  • ruch samochodowy dla Polaków wracających do kraju będzie utrzymany, ale wprowadzone zostaną ścisłe procedury sprawdzania przekraczających granice
  • obywatele Polski wracający do kraju będą musieli przejść 14-dniową kwarantannę
  • od niedzieli 15.03.2020 wstrzymane zostaną międzynarodowe połączenia lotnicze oraz kolejowe – wyloty na wakacje nie będą się odbywać
  • ograniczenia na granicach mają obowiązywać od nocy z soboty 14.03.2020 na niedzielę 15.03.2020 przez 10 dni, z możliwością przedłużenia tego czasu

Co robić w czasie kwarantanny? 7 pomysłów na spędzenie czasu