Przejdź do... | Przejdź do głównego menu

Wakacje na 100 procent, pierwsza taka polisa!

Tego jeszcze nie było na polskim rynku turystycznym. Wycieczki wykupione w Travelplanet.pl są objęte nie tylko gwarancją najniższej ceny na rynku, ale również bezpłatnie ochroną przed bankructwem biura podróży. Nowe ubezpieczenie które Travelplanet.pl funduje swoim turystom w AXA Assistance to rewolucja na rynku turystycznym.

Ponieważ prace nad stworzeniem turystycznego funduszu gwarancyjnego trwają już kilka lat i nie przyniosły jak dotychczas żadnego efektu, dlatego Travelplanet.pl, największy polski multiagent turystyczny wraz z Towarzystwem Ubezpieczeniowym AXA Assistance zdecydował się na wprowadzenie pierwszej i jedynej takiej ochrony na polskim rynku turystycznym. Sami zbudowaliśmy coś na kształt funduszu gwarancyjnego, obejmującego kilkudziesięciu najważniejszych polskich touroperatorów.

Travelplanet.pl od teraz gwarantuje nie tylko najniższą cenę wakacji, ale także stuprocentową pewność, że nie skończą się one na lotnisku wylotowym.

Wszystkie bowiem rezerwacje dokonane w Travelplanet.pl objęte zostają ubezpieczeniem AXA Assistance od niewypłacalności organizatora. A to renomowana firma ubezpieczeniowa, która szósty rok z rzędu została uznana za najbardziej wartościową markę ubezpieczeniową na świecie.

Wakacje 100 procent to pierwsze takie ubezpieczenie na polskim rynku turystycznym. Jest wzorowane na wprowadzonej w 2012 roku w Czechach i na Słowacji polisie Faktor 100. Uruchomiła ją Invia.cz, czeski partner Travelplanet.pl i udziałowiec największego polskiego multiagenta turystycznego. Wakacje 100 procent to darmowa polisa, w odróżnieniu od wprowadzonego w ubiegłym roku przez jednego z agentów turystycznych produktu marketingowego o podobnym charakterze, za który trzeba dopłacić 2,2 proc. ceny wycieczki. Ten płatny produkt marketingowy był na tyle kontrowersyjny, że wzbudził wątpliwości Komisji Nadzoru Finansowego, która skierowała sprawę do prokuratury uznając, że jest to świadczenie usług ubezpieczeniowych bez wymaganego zezwolenia. Ostatnio KNF ponowiła to ostrzeżenie.   Jak to działa Ubezpieczenie Wakacje 100% w Travelplanet.pl jest dodawane za darmo do każdej rezerwacji i działa od momentu zarezerwowania wycieczki aż do wyjazdu na urlop. Uruchamiane jest w najprostszy z możliwych sposobów. W razie niedojścia imprezy turystycznej do skutku z powodu niewypłacalności biura podróży organizującego wyjazd, klient Travelplanet.pl kontaktuje się z jednym z biur multiagenta (osobiście, mailowo, telefonicznie) i otrzymuje voucher o wartości niezrealizowanej wycieczki. Może go wykorzystać w ciągu roku w Travelplanet.pl. To oznacza możliwość wyboru wycieczki każdego z touroperatorów, którego ofertę sprzedaje Travelplanet.pl. Co więcej, jeśli cena nowej wycieczki jest niższa niż wartość voucheru, klient nie traci pieniędzy bowiem otrzymuje różnicę w postaci kolejnego voucheru do wykorzystania w ciągu roku. Sto procent gwarancji wpłaconych pieniędzy Wakacje 100% to ubezpieczenie od bankructwa biura podróży. W innych wypadkach, gdy impreza turystyczna nie dochodzi do skutku z powodu siły wyższej itp. (np. zawieszenie wyjazdów do Tunezji w marcu) wystarczającym i dobrze funkcjonującym zabezpieczeniem są zapisy w Ustawie o Usługach Turystycznych. Natomiast w wypadku bankructwa touroperatora polisa Wakacje 100% to także stuprocentowe zabezpieczenie pieniędzy klienta Travelplanet.pl. Podpisawszy pełnomocnictwo do zgłaszania przez ubezpieczyciela roszczeń wobec niewypłacalnego biura podróży w jego imieniu klient od razu otrzymuje voucher, natomiast na głowie ubezpieczyciela pozostaje wyegzekwowanie tych pieniędzy w postępowaniu upadłościowym od biura podróży. A najczęściej w takich wypadkach te sprawy trwają nawet kilka lat zaś klienci upadłych biur podróży rzadko odzyskują pełne kwoty, które wpłacili na wycieczki. I, jak dowodzą liczne przykłady, nigdy zwrot z polisy nie obejmował 100 proc. wpłaconych przez klientów pieniędzy.

  • – klienci upadłego w 2010 Open Travel otrzymali 15-75% wpłaconych za wakacje pieniędzy (wysokość wypłaty była zależna od daty wykupienia wycieczki).
  • – turyści, którzy wykupili urlop w biurze Selectours (upadł również w 2010 roku) mogli liczyć na 28 procent wpłaconej kwoty. Procedura zwrotu pieniędzy   zakończyła się dopiero w kwietniu 2012 roku.
  • – na pieniądze z polis upadłego w 2012 roku Sky Clubu turyści czekali prawie dwa lata. Otrzymali od 38 proc. do 70 proc. wpłaconych kwot.

Czy podobał Ci się ten artykuł?

Możesz ten artykuł udostępnić znajomym.

Czy podobał Ci się ten artykuł?

Możesz ten artykuł udostępnić znajomym.