Przejdź do... | Przejdź do głównego menu

Popyt przesuwa się na last minute

W pierwszym kwartale 2015 roku Travelplanet.pl osiągnął 5,4 mln zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza prawie 4% wzrost w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego.

Oceniając rynek turystyczny można stwierdzić, iż sumaryczny popyt w I kwartale 2015 był porównywalny do roku ubiegłego. Wyraźnie widać jednak zmianę wśród naszych Klientów w typie wybieranego wyjazdu – w ostatnim kwartale rosła bowiem sprzedaż ofert pozasezonowych przy jednoczesnym silnym spadku sprzedaży typu first minute, czyli z długim terminem do wylotu. W naszej ocenie świadczy to o trwałym przesunięciu się tegorocznego popytu na ścisły sezon letni. Trend ten zaobserwowaliśmy już w IV kwartale 2014 roku, wobec czego nasze plany na ten rok zakładają inny niż w latach ubiegłych rozkład sprzedaży pomiędzy poszczególnymi kwartałami. Wyniki sprzedażowe po pierwszym kwartale pomimo, że wzrastały nieco wolniej niż to miało miejsce w roku 2014, potwierdzają zatem nasze przewidywania i są zgodne z założeniami. Jerzy Krawczyk, Prezes Zarządu Travelplanet.pl S.A.

  Przychody w I kwartale 2015 roku były o blisko 4% wyższe od analogicznego okresu roku 2014 i wyniosły 5,4 mln złotych. W tym samym okresie sprzedaż produktów turystycznych Travelplanet.pl S.A. wyniosła 47,9 mln złotych i była większa o blisko 6% od wyniku uzyskanego w roku ubiegłym.

Poza wzrostami sprzedaży, bardzo ważne są dla nas działania skierowane na optymalizację kosztów naszej działalności. W pierwszym kwartale obniżyliśmy o prawie 2% bieżące koszty ogólnego zarządu. Stale rozszerzamy także naszą sieć sprzedaży w modelu franczyzowym. W I kwartale 2015 do grona naszych licencjonowanych partnerów dołączyły kolejne 3 podmioty w Oławie, Brodnicy i Bielsku Podlaskim. Aktualnie pod marką Travelplanet.pl funkcjonuje 28 Salonów Podróży. Bożena Garbińska, Dyrektor ds. Finansowych.

 

Analiza rynku pozwala podtrzymać stanowisko, że w roku 2015 będziemy obserwować wzrost sprzedaży wyjazdów typu wakacje last minute. Jest to dla naszej firmy bardzo dobra wiadomość, bowiem ze względu na swoją specyfikę, ten typ oferty najchętniej kupowany jest w Internecie, gdzie marka Travelplanet.pl od lat postrzegana jest jako lider sprzedaży. W tym roku wprowadziliśmy sporo usprawnień organizacyjnych i technologicznych w tym zakresie, mających na celu przyspieszenie i poprawę bezpieczeństwa procesu obsługi Klienta. Nowością tego sezonu, będzie m.in. możliwość dokonania zakupu wycieczek bezpośrednio na naszym portalu, w sposób 100% zautomatyzowany. Jesteśmy przekonani, że wpłynie to zdecydowanie korzystnie na szybkość obsługi i zadowolenie naszych Klientów. Z dużym entuzjazmem zostało również przyjęte nasze innowacyjne ubezpieczenie „Wakacje 100%” stworzone wspólnie z AXA Assistance od niewypłacalności organizatorów wycieczek, którym od kwietnia br. bezpłatnie objęliśmy wszystkich naszych Klientów. Wierzymy, że ten unikalny produkt ubezpieczeniowy wyznaczy nowy trend na rynku turystycznym w zakresie poprawy bezpieczeństwa zakupu wycieczek, a naszym Klientom pozwoli cieszyć się z wymarzonych wakacji niezależnie od sytuacji rynkowej. Jerzy Krawczyk, Prezes Zarządu.

W pierwszym kwartale 2015 sprzedaż produktów turystycznych poprzez dział Call Center zlokalizowany we Wrocławiu i Katowicach wzrosła o 38% w porównaniu do analogicznego okresu roku 2014.

Przed sezonem letnim zamierzamy uruchomić nową wersję serwisu TravelOne.pl. Z kolei na głównym portalu Travelplanet.pl wdrażamy nowe metody wyszukiwania i filtrowania, tak aby nasi Klienci mogli jeszcze lepiej i szybciej dopasować ofertę do swoich oczekiwań. Aktualnie 70% naszych Klientów dokonuje zakupów na odległość. Wskaźnik ten z każdym miesiącem rośnie.  Radosław Damasiewicz, Dyrektor ds. e-Commerce i Marketingu.

 

Tag:

Czy podobał Ci się ten artykuł?

Możesz ten artykuł udostępnić znajomym.

Czy podobał Ci się ten artykuł?

Możesz ten artykuł udostępnić znajomym.