Cyfrowa karta pokładowa w Ryanair - najważniejsze informacje
Big news! Od dziś, czyli 12 listopada br., linia lotnicza Ryanair wprowadza wymóg posiadania jedynie cyfrowej karty pokładowej. W poniższym artykule przedstawiamy kluczowe informacje na ten temat i odpowiadamy na wątpliwości naszych klientów, które mogą pojawić się w przypadku tej zmiany.
W artykule znajdziesz:
- Cyfrowa karta pokładowa Ryanair – skąd taka decyzja?
- Co to oznacza w przypadku wykupienia wycieczki z travelplanet.pl?
- Kiedy i czy na pewno otrzymam od organizatora cyfrową kartę pokładową?
- Co w przypadku problemów ze smartfonem na lotnisku?
- Wyjątki w kwestii odprawy przed podróżą
- Ważna informacja dla pasażerów z Maroka
- Podsumowanie
Cyfrowa karta pokładowa Ryanair – skąd taka decyzja?
Według przewoźnika, cyfrowa karta obniża koszty lotniskowe i ceny biletów. Dodatkowo usprawnia obsługę klienta zarówno na lotnisku. Jednak kluczowym powodem są kwestie środowiskowe, bowiem taka decyzja przyczynia się do produkcji o 300 ton mniej papieru w ciągu roku.
Co to oznacza w przypadku wykupienia wycieczki z travelplanet.pl?
Lecisz Ryanairem, ale przez nasze biuro podróży? Przede wszystkim oznacza to dużo spokoju! W rzeczywistości to organizator wycieczki wykona za Ciebie cały proces odprawy.
- Po wykupieniu wycieczki otrzymasz od nas dokumenty niezbędne do zrealizowania podróży, w tym prośbę o uzupełnienie danych potrzebnych do cyfrowej karty pokładowej.
- Po wysłaniu ich konsultantowi travelplanet.pl, my przekażemy je do organizatora wycieczki, a następnie ten dokona odprawy w Twoim imieniu (najszybciej 24 h przed lotem, według regulaminu linii lotniczych Ryanair).
- Po dokonaniu odprawy przez organizatora wycieczki, otrzymasz cyfrową kartę pokładową Ryanair na swój adres e-mail.
- Teraz wystarczy ją pokazać w telefonie obsłudze lotniska podczas kontroli bezpieczeństwa oraz wejścia na pokład. Gotowe!
Kiedy i czy na pewno otrzymam od organizatora cyfrową kartę pokładową?
Nie martw się – organizator z pewnością wyśle Ci na podanego w rezerwacji e-maila cyfrową kartę pokładową. Pamiętaj, że nawet jeśli wykupiłeś wycieczkę miesiące wcześniej, kartę pokładową otrzymasz nie wcześniej niż 24 h przed lotem (czyli może być później). Taka jest procedura linii lotniczych, jeśli chodzi o czas dokonania odprawy.
Co w przypadku problemów ze smartfonem na lotnisku?
Sytuacje są różne – telefon może się rozładować lub nawet zgubić. Wówczas na wszystkich lotniskach nadal dostępne będą stanowiska odprawy i sprzedaży biletów. Oznacza to, że bez żadnych dodatkowych opłat otrzymasz dodatkową kartę pokładową na lotnisku. Podobnie jest z osobami, które w ogóle nie posiadają telefonu komórkowego (lub innego urządzenia mobilnego) – również otrzymają bezpłatną dodatkową kartę pokładową. Internet na lotnisku lub w telefonie zawodzi? Dla pewności zrób sobie zrzut ekranu karty pokładowej, którą dostaniesz od organizatora na e-maila, aby móc pokazać ją obsłudze nawet wtedy, gdy będziesz offline. Wówczas znajdziesz ją najpewniej w swojej Galerii Zdjęć.
Wyjątki w kwestii odprawy przed podróżą
Jedynymi wyjątkami w ofercie travelplanet.pl są rezerwacje złożone przez biura podróży LMX i DER TOUR. W tych dwóch przypadkach otrzymasz instrukcję odprawy i musisz dokonać jej samodzielnie, zgodnie z przekazanymi wytycznymi.
Ważna informacja dla pasażerów podróżujących z Maroka
Na lotnisku w Marrakeszu czy Agadirze dalej obowiązują wydrukowane karty pokładowe. Nie musisz już jednak drukować ich na własną rękę. Po prostu pokaż obsłudze na lotnisku swoją cyfrową kartę pokładową, którą otrzymałeś na adres e-mail od organizatora wycieczki. Wówczas otrzymasz jej wydrukowaną wersję zupełnie za darmo.
Jeśli masz jakiekolwiek pytania na temat cyfrowej karty pokładowej Ryanair, skontaktuj się z nami. Nasi konsultanci chętnie Ci pomogą i rozwieją wszelkie wątpliwości!
Podsumowanie
- Ryanair wprowadza wymóg posiadania cyfrowej karty pokładowej, co ma na celu obniżenie kosztów i poprawę obsługi klienta.
- Decyzja o cyfrowej karcie pokładowej przyczyni się do zmniejszenia produkcji papieru o 300 ton rocznie.
- Podróżni wykupujący wycieczki przez travelplanet.pl nie muszą się martwić, organizator zajmie się odprawą.
- Cyfrowa karta pokładowa zostanie wysłana na e-mail podróżnego na 24 godziny przed lotem.
- W przypadku problemów z telefonem na lotnisku dostępne są stanowiska odprawy, gdzie można otrzymać papierową kartę pokładową.
- Na lotnisku w Marrakeszu czy Agadirze dalej obowiązują wydrukowane karty pokładowe
Czy podobał Ci się ten artykuł?
Możesz ten artykuł udostępnić znajomym.